به گزارش اکوایران،  شاخص کل دومین روز سبز پوشی خود را نیز سپری کرد و به نوعی بازار در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی نیز خواهد بود تا ببیند که وضعیت بازارهای جهانی در قبال حوادث اخیر در منطقه چه خواهد بود.

 ارزش معاملات در بازار این بار به واسطه صف‌های خرید ایجاد شده کم بود و رقم ارزش معاملات در بازار بورس تهران به عدد 3900 میلیارد تومان رسیده است.  که سهم ارزش معاملات در بازار روز جاری برای گروه بانکی‌ها رقم 171 میلیارد تومان ثبت شده است و به عنوان گروه برتر بازار از نظر ارزش معاملاتی شناخته شد. همچنین گروه فلزات اساسی با 160 میلیارد تومان در جایگاه دوم ایستاد و گروه شیمیایی نیز با 143 میلیارد تومان سومین گروه بازار از نظر ارزش معاملاتی بود.

 گروه انبوه سازی در این هفته با اینکه شاخص روند مثبتی را به خود گرفته است اما برخلاف کلیت بازار در مسیر نزولی قرار دارد و با صف‌های فروش و عرضه مواجه شده است.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از 30 هزار واحدی همراه شد تا تأیید بر رشد و برگشت بازار از روز گذشته باشد. بازار به نوعی از ترس وضعیت جنگی خارج شده است و در این خصوص نیز متن اطلاعیه ستاد مشترک ارتش در بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌شود و نکاتی را از آن برداشت می‌کردند در این باره عنوان شده است که جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ بودن حق قانونی و مشروع خود برای پاسخگویی در زمان مناسب، بر برقراری آتش بس پایدار در غزه و لبنان برای جلوگیری از کشتار مردم بی پناه و مظلوم تأکید می‌کند.

 اما رئیس مجلس عنوان کرده است که پاسخ به اسرائیل قطعی است جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع، خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی با رعایت اقتضائات قطعی خواهد بود.

 از سویی صحبت‌های معاون اول نیز به وضعیت بازار کمک کرد. محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور عنوان کرده است که تلاش می‌کنیم فاصله بین نرخ ارزهای نیمایی و بازار آزاد کم شود تا انگیزه سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد. این موارد در حالی است که این انتظار برای بازار ایجاد شده است که بانک مرکزی نیز تصمیم دارد تغییراتی را در نرخ خود ایجاد کند تا بازار سرمایه به توجه به افت‌های اخیر خود مجدد به عنوان یک بازار برای سرمایه گذاری انتخاب شود.

 همچنین حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرده است امسال از بازار سرمایه به نفع بودجه پولی خارج نمی‌کنیم این مطلب به عنوان یک سیگنال قوی در بازار عمل خواهد کرد و رخ بازار را همچنان در مسیر صعودی نگه خواهد داشت.

 همچنین گفته می‌شود که روز سه شنبه رئیس جمهور به مجلس می‌رود تا از لایحه بودجه در مجلس دفاع کند.

 بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران: 

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران توانست ظرف دو روز کاری بیش از 54 هزار واحد از افت‌های گذشته خود را جبران کند و در مسیر رشد قرار بگیرد.

 اهالی تکنیکالیست بازار تأکید دارند که وجود این کندهای قوی در بازار روز شنبه و امروز یکشنبه می‌تواند بازار را به سمت تغییر جهت حرکت دهد. البته که چاشنی ارزش معاملات نیز برای این موضوع ضروری است تا شاخص بتواند به اعداد و ارقام بالاتر برسد هر چند که عدد شاخص باید از اعداد حال حاضر بیشتر باشد و با رشد شاخص به چند ماه گذشته بر می‌گردیم؛ یعنی اتفاق خاصی برای بازدهی از منظر تکنیکال ظرف چند ماه گذشته رخ نداده است و تنها بازار سرمایه و اهالی بازار زمان را ازدست‌داده‌اند.

کل