به گزارش اکوایران؛ اواخر خرداد سال جاری طرح استیضاح وزیر صمت برای اولین بار اعلام وصول شد، اما بهارستان‌نشین‌ها به مهلت دو ماه به فاطمی امین برای تحقق وعده‌هایش رضایت دادند و طرح استیضاح به حالت تعلیق درآمد. هر چند بسیاری تصور می کردند که با مهلت داده شده از سوی بهارستان نشین‌ها نمایندگان مجلس طرح استیضاح را فراموش کنند، اما 27 مهرماه مجدد طرح استیضاح فاطمی امین در مجلس اعلام وصول شد. به گفته  علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس طبق آیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ۱۰ روز پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر باید برگزار شود، با این شرایط جلسه علنی مجلس برای استیضاح وزیر صمت یکشنبه هفته آینده (هشتم آبان) برگزار خواهد شد.

تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی یکی از موارد مورد تاکید نمایندگان مجلس بود و موردی که دولت برای فرار از استیضاح با آن موافقت کرد، اما با گذشت 4 ماه از مهلت نمایندگان برای احیای وزارات بازرگاتی دولت گامی در این راستا برنداشت که این امر موجب شد تا مجلسی ها مجدد طرح استیضاح وزیر را مطرح کنند.

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون عمران مجلس هم در گفت و گو با خانه ملت به وعده‌های بی سرانجام وزیر صمت در کنترل بازار مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: بی توجهی به بازار مصالح ساختمانی و عدم مدیریت درست محصولات پرکاربرد در ساختمان یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار در رشد قیمت مسکن در سالهای اخیر بوده و علی رغم تمامی وعده های وزیر صمت در این حوزه شاهد نتیجه مثبتی نبودیم. مسئله ای که در استیضاح وزیر صمت بی تاثیر نیست.

اما در کنار عوامل مذکور نارضایتی نمایندگان از وضعیت بازار خرده‌فروشی و نحوه قیمت‌گذاری کالا و نحوه عرضه خودرو در بازار و نامشخص بودن زمان ورود خودروهای وارداتی نیز در طرح استیضاح صمت اثرگذار بوده است.