به گزارش اکوایران؛ حال بازار دارویی کشور خوب نیست و وضعیت برخی داروها بحرانی شده، این مشکل در موقعی شدیدتر می شود که بیشترین سهم این مشکل مربوط به داروی کودکان است. بحرانی دارویی کودکان از آنتی بیوتیک به داروهایی مانند استامینوفن، شربت سرفه، قطره‌های استریل برای چشم و بینی و شربت سرماخوردگی رسیده است. 

بامداد شنبه 7 آبان نخستین محموله 49 تنی آنتی بیوتیک از بمبئی هند توسط سازمان تدارکات پزشکی وارد کشور و پس از آن توزیع داروها در سطح ایران آغاز شد. با این حال در بسیاری از داروخانه ها همچنان با معضلات کمبود آنتی بیوتیک مواجه هستیم.

علیرضا عسگری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی در گفت‌وگو با اکوایران درباره واردات محموله های دیگر دارویی به کشور گفت: در صورتی که سازمان غذاودارو اعلام نیاز کند و فراخوان دهد، واردات داروهای بیشتری انجام خواهند شد که این سازمان هنوز درخواستی نداده است.

عسگری تصریح کرد: بدون سیاستگذاری سازمان غذاودارو نمی توانیم دارو وارد کنیم و حتما باید آنها اعلام و سیاستگذاری کنند. 

پیش‌تر مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تولید داروهایی مانند بروفن و استامینوفن کودکان در شرکت‌های دارویی داخلی خبر داده بود. 

گفتنی است در اولین محموله دارویی وارد شده از بمبئی هند به کشور، سوسپانسیون آموکسی سیلین ۱۲۵ به تعداد ۱۰۰ هزار و ۹۵۰ بطری، سوسپانسیون آزیترومایسین ۱۰۰ به تعداد ۶۱ هزار و ۶۰۰، سوسپانسیون آزیترومایسین ۲۰۰ به تعداد ۹۰ هزار بطری، سوسپانسیون سفکسیم ۵۰ (۲ برند) تعداد کل: ۱۰۰ هزار بطری، سوسپانسیون سفالکسین ۱۲۵به تعداد ۸۰ هزار بطری، سوسپانسیون کوآموکسی کلاو ۴۵۷ به تعداد ۱۵۰ هزار و سوسپانسیون کوآموکسی کلاو ۲۲۸،۵ (۳ برند) به تعداد ۳۶۰ هزار وارد شد.