به گزارش اکوایران، براساس موضوع بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مقرر شده بود، دستگاه‌های دولتی در راستای دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی سامانه‌ها به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل شوند. در این بین وزارت جهادکشاورزی نیز موظف شد، به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل شود. طبق اظهارات رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد، تعداد مجوزهای بخش کشاورزی به اندازه تمام مجوزها در بخش‌های دیگر است. در واقع نیمی از مجوزهای صادره به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

برهمین اساس وزیر جهادکشاورزی وعد داد، تا پایان شهریور 1401  خدمات وزارتخانه متبوعش برای فعالان اقتصادی الکترونیکی شود. اما این اتفاق نیفتاد. در این بین سامانه بازارگاه هم که از سال 1399 فعالیتش را آغاز کرده بود و بنابر مصوبه دولت باید تا پایان شهریور همه خدماتش الکترونیکی می‌شد، الکترونیکی نشد. ضمن اینکه مشکلات متعددی را هم برای فعالان اقتصادی بخش کشاورزی ایجاد کرده بود. البته وزیر مجددا وعده داد، اصلاحاتی نیز در سامانه انجام می‌شود. وعده‌ای که اگرچه با تاخیر اما بالاخره محقق شد. برهمین اساس نیز از این پس قابلیت عرضه‌های صرفا نقدی، صرفا توافقی( اعتباری) و نقدی و توافقی در هنگام پیش عرضه کوتاژها با رعایت سهمیه‌بندی فراهم شده است. 

به نقل از فود پرس، به دنبال تغییرات انجام شده، موارد دیگری نظیر ایجاد فرآیند انتقال سهمیه به کارخانجات خوراک آماده، ثبت بارنامه های زیر ۱۰ تن، ایجاد گزارش سرک بازرگانان، امکان عرضه نهاده برای GoodCode خاص توسط کاربر وزارت و افزودن امکان خرید خوراک آماده از محل تسهیلات اعطایی بانک نیز در سامانه اصلاح یا افزوده شده است.

درضمن ایجاد صفحه تایید و پرداخت مبلغ واگذاری های تسهیلاتی، ساخت و خرید پکیج آرینی، خرید پکیج از عرضه هایی که صرفا برای نوع مجوزهای آن پکیج عرضه شده اند، تعیین و ذخیره نوع آرین و غیر آرین هنگام خرید نیز در سامانه اصلاح یا افزوده شده است.

براساس اصلاحات جدید، بهینه‌سازی و ایجاد گزارشات جدید در صفحه گزارش کارخانجات خوراک با قابلیت انتخاب بازه زمانی ایجاد شده است. از این پس این کارخانجات به ترتیب می‌توانند، گزارش مدیریت کارخانجات خوراک، گزارش سهمیه های کارخانجات خوراک، گزارش خریدهای کارخانجات خوراک، گزارش عرضه ای انجام شده توسط کارخانجات خوراک و گزارش خرید خوراک از کارخانجات اضافه کنند.

البته این تغییرات به باور  فعالان اقتصادی مشکل چندانی از  آنها کم نمی‌کند، کماکان آنها با این سامانه مشکل مواجه هستند. بنفشه علی‌نژاد یکی از این فعالان اقتصادی در گفتگو با اکوایران ضمن تایید اصلاحات انجام شده در بازارگاه گفت: این اصلاحات مشکلی از فعالان اقتصادی حل نمی‌کند، چون وزارت جهادکشاورزی ما را مجبور می‌کند به روشی که صلاح می‌داند کالا را بخریم. در واقع این سامانه صرفا کنترل ورودی و خروجی‌ها را برای دولت آسان می‌کند. او افزود: هنوز این سامانه جای کار دارد و ما برای خرید از آن با مشکل مواجه هستیم.