به گزارش اکوایران، در شرایطی که کشور با ابر بحران قرن، کمبود منابع آبی مواجه است. مدیریت منابع آبی کشور کماکان می‌لنگد. این ضعف در بخش کشاورزی بیش از پیش نمایان است. درحال حاضر عمده منابع آب کشاورزی در استان‌هایی که با تنش آبی و تنش آبی شدید مواجه هستند، مصرف می‌شود. درمقابل در بسیاری از این مناطق گلخانه به اندازه کافی وجود ندارند. در مجموع درحال حاضر کشور به نقل از سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاروزی با کمبود  75 هزار هکتار گلخانه مواجه است. گذشته از اینکه گلخانه‌های موجود در یکسری از استان‌ها متمرکز شده‌اند. جدیدترین آمار سهم و رتبه استان‌های از مساحت گلخانه‌های کشور نشان می‌دهد؛ بیشترین تعداد گلخانه‌های کشور در 5 استان تهران، کرمان، اصفهان، یزد و مرکزی متمرکز است. موضوعی که بدون شک نشان از ضعف مدیریت بیش از چهار دهه اخیر در بخش کشاورزی می‌دهد. ضعف مدیریتی که کماکان در این بخش دیده می‌شود.

در سال 1399 براساس آخرین داده‌های منتشر شده مرکز آمار، سهم تهران از مساحت گلخانه‌های کشور 20.68 درصد، سهم کرمان 19.56 درصد، اصفهان 15.97 درصد، یزد 9.56 درصد و مرکزی 4.75 است. در این بین سهم استان‌های فارس، خراسان رضوی و مازندان هر سه در سطح 3.06 درصد، سیستان و بلوچستان 2.66 درصد و آذربایجان شرقی 2.42 درصد است.

در مقابل سهم ایلام، کردستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه، گهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان و خراسان شمالی به عنوان استان‌هایی که کمترین میزان گلخانه را دارند؛ زیر نیم درصد است. درحالی که برخی از این استان‌ها نیز  طبق داده‌های وزارت نیرو با  تنش آبی یا کمبود شدید منابع آبی مواجه هستند.