به گزارش اکوایران، این دومین دوره‌ای که ثبت نام انتخابات اتاق‌های سراسر کشور به صورت آنلاین است برگزار می‌شود، دوره قبل به دلیل مشکلات فنی ثبت نام چالش برانگیز شد و این دوره به دلیل سرعت پایین اینترنت و بارگذاری مدارک فعالان اقتصادی با چالش مواجه شدند.  ابراهیم بهادرانی رئیس شورای نظارت بر انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران درباره با اشاره به اینکه شرایط ثبت‌نام نامزدها نسبت به دوره‌های قبل سخت‌گیرانه‌تر شده است، گفت: بیشترین مشکلات داوطلبان در بارگذاری مدارک و مستندات مشاهده شده و به همین دلیل ما در دبیرخانه هیات نظارت، پرونده‌ نامزدهای را در کمترین زمان ممکن بررسی کرده و نواقص آن را به افراد اعلام می‌کنیم. در عین حال قرار است کد ویرایشی سوی انجمن نظارت بر انتخابات به داوطلبان اعلام شود که بتوانند با استفاده از آن، اسناد جدیدی را بارگذاری کرده و پرونده خود را تکمیل کنند.

به نقل از اتاق تهران، او افزود: ما از داوطلبان دعوت می‌کنیم که هر چه زودتر اقدام به ثبت‌نام کنند و اگر در این فرآیند با مشکلی رو به رو هستند ما در دبیرخانه هیات نظارت کمک می‌کنیم که این فرآیند زودتر طی شود. درخواست ما این است که نامزدهای محترم، ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند تا فرصت کافی، برای بررسی مدارک رفع نقص احتمالی وجود داشته باشد. چنانچه ثبت‌نام به روزهای آخر موکول شود،‌ فرصت داوطلبان برای رفع اشکال کمتر خواهد بود.

بهادرانی تاکید کرد: داوطلبان حضور در این انتخابات باید حداقل یکی از مدارک خواسته شده شامل اظهارنامه مالیاتی برای فروش 15 میلیارد تومانی در یک سال، اظهارنامه بیمه برای پوشش 20 نفر در یک سال یا مستندات انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولیدکننده نمونه را ارائه کنند.

به گفته او تا ظهر روز شنبه هشتم بهمن ماه، بیش از 70 داوطلب ثبت نام کردند که به نظر می‌رسد، استقبال خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی ما این است که نسبت به دوره‌های قبل تعداد کاندیداها بیشتر باشد.

بهادرانی افزود: شورای عالی نظارت اتاق بازرگانی برای این دوره از انتخابات تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده و شرایط را برای کاندیداها و رای‌دهندگان از تاحدودی سخت‌گیرانه کرده است؛ اما ما تلاش می‌کنیم که فرایند ثبت‌نام با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.