به گزارش اکوایران، به دنبال رشد صعودی قیمت گوشت در بازار به سطح 450 هزار تومان، وزارت جهادکشاورزی دستور عرضه هرچه سریع تر گوشت های وارداتی و منجمد را صادر کرد. اقلامی که درخصوص سلامت آنها شبهاتی مطرح بود. موضوعی که سازمان دامپزشکی نسبت به آن واکنش نشان داده است و اعلام کرده است: گوشت‌های عرضه شده در بازار تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور بوده و سلامت آنها قابل تأیید است.

به نقل از وزارت جهادکشاورزی این سازمان تاکید کرده است: گوشت‌های وارداتی با عبور از یک چرخه بسیار سنگین نظارت بهداشتی و ذبح شرعی، وارد کشور می‌شود و اطمینان می‌دهیم که این گوشت‌ها در هنگام ورود به کشور دچار هیچ مشکلی نیستند. بنابراین  به مردم عزیز  این اطمینان را  می‌دهیم که گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار از کیفیت بالا برخوردار هستند.

مقامات وزارت جهادکشاورزی پیش بینی می‌کنند، واردات این اقلام کمک کند، قیمت گوشت در بازار به تعادل برسد. حسین دماوندی نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  در این باره می‌گوید: برای تنظیم بازار گوشت قرمز تازه از روسیه واردات گوشت انجام شد که آمار بالایی هم نبود، اما هر کیلو آن ۱۸۰ هزار تومان بوده و قیمت‌ها را در بازار متعادل می‌کند. 

او علل افزایش قیمت گوشت قرمز را عدم گشتار دام توسط دامداران می‌داند و  می‌گوید: در حال حاضر ۶۶ میلیون رأس دام سبک در کشور وجود دارد اما با بارش مناسب دامداران از ارسال دام‌ها برای کشتار ممانعت می‌کنند. این باعث نوسان قیمتی گوشت گوسفند در بازار کشور می‌شود.