به گزارش اکوایران، در یکسال و نیم اخیر که دولت رئیسی بر سرکار است، نمایندگان مجلس بارها خواهان حذف فاطمی امین بودند. اما هیچ گاه این مهم محقق نشد. البته یکبار فاطمی امین استیضاح شد، اما به دلیل وعده‌های متعددش به نمایندگان آنها از تصمیم خود مبنی بر حذف او انصراف دادند.

در این مدت هم هیچ گاه  رئیسی و معاون اولش حرفی از برکناری فاطمی امین نزدند. برای همین پیش‌بینی نمی‌شود که برکناری این وزیر پرحاشیه رئیسی این دوره هم رقم بخورد.

البته اگر دولت در تصمیم خود مبنی بر تشکیل  سازمان بازرگانی مصمم باشد. احتمال برکناری فاطمی امین می تواند جدی شود.  چون نمایندگان مخالف او هم خواهان حذف سریعتر وزیر صمت هستند.  

اخیرا  لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است، استیضاح وزیر صمت به مهار تورم بازار خودرو کمک می‌کند. او در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها میگوید: امیدواریم وزیر توانمند جایگزین فاطمی امین شود تا بتواند مسائل را حل و فصل کند.

سیاهکی می افزاید: به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد با کوچک کردن وزارت صمت و ایجاد سازمان بازرگانی صندلی وزارت را برای فاطمی امین حفظ کند این در حالیست که قبض و بسط وزارتخانه‌ها نباید با هدف نگه داشتن افراد تعریف شود.

سیدعلی موسوی یکی دیگر از نمایندگان مجلس در توئیتی می‌نویسد: سال قبل با همکارانم استیضاحش را در دستور قرار دادیم ، رای نیاورد. آقایان مردد در امضای استیضاح مجدد شدند. حال شاهد مدیریت فاجعه بار فاطمی امین هستیم. پراید به سمت نیم میلیارد تومان می‌رود.

البته اخیرا فاطمی امین مجددا برای نجات از استیضاح به دنبال واردات خودروهای دست دوم افتاده است. او همچنین از فروش قسطی خودرو در نیمه دوم سال سخن گفته است. وعده‌هایی که مشخص نیست، نمایندگان مجددا گول آن را می‌خورند یا نه.