به گزارش اکوایران، اعضا شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی ، وزرای کشاورزی و اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، گروه‌های صنفی کشاورزی و دو عضو کمیسیون کشاورزی هستند. این گروه طبق قانون موظف هستند، در مورد نحوه خرید کالاهای کشاورزی از جمله گندم تصمیم گیری کنند و سپس نظر خود را به دولت اعلام کنند. پس از آن اعضا دولت در مورد نرخ خرید گندم تصمیم گیری می‌کنند.

یک منبع آگاه به اکوایران گفت، سخنگوی دولت اشتباها قیمت را اعلام کرده است و شورا هنوز نظر قطعی خود در مورد نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نکرده است.

این موضوع را شاهپور علایی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی نیز تلویحا در مصاحبه با صدا و سیما اعلام کرده است. به گفته او امروز شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، درمورد  نرخ خرید تضمینی گندم با لحاظ کردن معیار‌های اثرگذاری مانند نرخ تورم، هزینه ها، سود متعارف و تعاملات بازر‌های جهانی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

علایی افزود: برای برآورد قیمت، در هفته‌های اخیر در کمیسیون‌ها جلسات متعددی برگزار شده و قیمت‌های مختلفی از هزینه‌ها، دستمزد، حمل و نقل و ... اخذ و نرخ‌هایی از 14 هزار و 600 تومان تا 17 هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم دیم برآورد شده است.

او گفت: هر قیمتی که برای خرید تضمینی گندم تعیین شود، باید مبتنی بر اساس قانون بودجه، تامین مالی دولت و خرید جمعی و به سود تولید باشد.

معاون وزیر جهادکشاورزی توضیح داد که از ابتدای فصل برداشت تاکنون 250 هزار تن گندم بصورت علی الحساب خریداری شده است.