به گزارش اکوایران، روزگذشته سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به مجلس پیشنهاد داده بود که جلسه استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت( صمت) به جای روز یکشنبه، سه شنبه هفته جاری برگزار شود.

استدلال معاون پارلمانی این بوده است که «برمبنای قانون ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و  اگر مبنا روزهای کاری باشد، سه‌شنبه هفته جاری اولین فرصت کاری برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس است.»

اما مجلس به نقل از ایسنا درخواست دولت را رد کرد و اعلام کرد که براساس آیین‌نامه داخلی خود، استیضاح وزیر صمت باید روز یکشنبه برگزار شود.

 در یکسال و نیم اخیر که دولت رئیسی بر سرکار است، نمایندگان مجلس بارها خواهان حذف فاطمی امین بودند. اما هیچ گاه این مهم محقق نشد. البته یکبار فاطمی امین استیضاح شد، اما به دلیل وعده‌های متعددش به نمایندگان آنها از تصمیم خود مبنی بر حذف او انصراف دادند.

در هفته‌های اخیر هم که خبر استیضاح او به گوش می‌رسید. او وعده‌های جدیدی به نمایندگان مجلس داد تا شاید آنها از صرافت استیضاح او دست بردارند. اما ظاهرا این بار مجلسیان در تصمیم خود مصمم هستند؛ شاید به دلیل فاش شدن ماجرای تحویل 70 دستگاه خودرو شاسی بلند از سوی فاطمی امین به مجلسیان است. خودروهایی که قصد داشت وزیر صمت رئیسی را از حذف شدن نجات دهد.