به گزارش اکوایران، صبح روز گذشته یکم خرداد ماه ، به دستور شهرداری منطقه 9 ، چندین بلدوزر به جان «بازار گل مهرآباد» افتادند و این بازار را تخریب کردند. اتفاقی که  فعالان این بازار را شوکه کرد و منجر به تجمع آنها مقابل شهرداری منطقه شد.

یک منبع آگاه به «اکوایران» گفت: «شهرداری منطقه 9 تهران به پیمانکار این پروژه پیشتر اخطار داده بودند که باید این بازار تعطیل شود. اما پیمانکار که نامش نزد اکوایران محفوظ است، این موضوع را به کسبه منتقل نکرده بود.» در نهایت نیز به دلیل سهل انگاری و عدم توجه پیمانکار این بازار تخریب شد.

او در مورد میزان خسارت بازاریان اطلاعی در دست نداشت، اما گفت: «من خودم که سال گذشته قرارداد کوتاه مدت بسته بودم، این بار و در اردیبهشت قرارداد بلندمدت بستم و الان تمام سرمایه‌ام نابود شده است و تا الان مشخص نشده که چه کسی خسارت ما را پرداخت خواهد کرد.»

روابط عمومی شهرداری این منطقه در خصوص جمع آوری این بازار اعلام کرده که «با حکم قضایی از فعالیت یکی از مجموعه‌های ناایمن در غرب پایتخت با توجه به تخلفات متعدد، سازه های غیرمجاز و خطرآفرین و عدم توجه به اخطاریه‌های صادره جلوگیری شد چرا که یکی از ماموریت های شهرداری نظارت بر ایمنی اماکن و تامین سلامت شهروندان است.» 

با این حال کسبه این بازار از اخطارهای پیشین شهرداری بی‌اطلاع بوده‌اند و به نظر می‌رسد شهرداری اخطارهای خود را فقط به اطلاع پیمانکار رسانده است. 

روز گذشته پس از تخریب این بازار، جمعی از کسبه و غرفه داران بازار گل مهرآباد در مقابل شهرداری منطقه 9 تجمع کردند. امروز نیز، برخی از غرفه داران در مقابل شورای شهر تهران در خیابان بهشت تجمع کردند.