به گزارش اکوایران، وقتی به میوه فروشی‌های سطح شهر سر می زنید کماکان با قیمت‌های خیلی بالای میوه و تره بار مواجه می‌شوید. در مغازه محله فرودس غرب،  کیوی کیلویی 70 هزار تومان و سیب درختی 60 هزار تومان است. 

در این محله حالا اگر بخواهیم سراغ میوه های نوبرانه برویم. می توانیم ببینیم قیمت یک عدد زردآلو 7 هزار تومان است و قیمت نیم کیلو آن حدود 70 هزار تومان است. در این منطقه قیمت گیلاس و آلبالو هم حدود 130 هزار تومان تا 140 هزار تومان است.

اماقیمت میوه‌ای مثل گوجه سبز که از نوبرانگی آن حدود یک ماه هم می‌گذرد، بین 90 هزار  تا 98 هزار تومان است.  البته اگر بخواهید گوجه سبز  کم کیفیت بخرید می‌توانید قیمت 48 هزار تومانی نیز تهیه کنید. 

 اما قیمت این میوه‌ در میوه فروشی‌های منطقه گیشا حدود 5 درصد گرانتر است. ولی در محله سبلان قیمت این میوه ها حدود 7 درصد ارزانتر است و نه بیشتر .

در محله پیروزی هم قیمت همان قیمت محله فرودس غرب است و تفاوت چندانی نمی‌کند. اگر به محله پاسداران هم سر بزنید، این میوه‌ها را بین 5درصد تا 7 درصد گرانتر می‌توانید بخرید. 

در تره بار شهرداری چه خبر ؟

اما قیمت این میوه‌ها در تره بار شهرداری تهران چقدر است؟ طبق اعلام شهرداری قیمت این میوه‌ها حدود 35 درصد ارزانتر از مغازه‌های سطح شهر است. با این حال این قیمت‌ها هم برای سه و یا حتی چهار  دهک‌های پایین درآمدی بالا است.

در این میادین شهرداری یک کیلو توت فرنگی 60 هزار تومان است.گیلاس 49 هزار‌سبز کیلویی 30 هزار تومان عرضه می‌شود. در این بازار زردآلو کیلویی بین 42 هزار تومان تا 49هزار و 900 تومان به فروش میرود. شیل هم اگر قصد خرید دارید، 42 هزار تومان قیمت خورده است. اما قیمت موز مثل توت فرنگی کیلویی 60 هزار تومان است.