به گزارش اکوایران: براساس تقویم اعلامی 28 خردادماه (یکشنبه هفته آینده) زمان انتخاب  رییس اتاق بازرگانی ایران است و در صورتی که انتخاب رییس اتاق ایران به سرنوشت اتاق تهران دچار نشود و انتخابت سر موعد مقرر برگزار شود می توان گفت پرونده انتخابات اتاق بالاخره در آخرین روزهای خرداد‌ماه بسته خواهد شد. اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات زمزمه‌های تعویق انتخابات به گوش می رسد، اتفاقی که برای اتاق تهران هم رخ داد. با توجه به شنیده‌ها این پرسش مطرح می‌شود که به لحاظ قانونی آیا امکان تاخیر در برگزاری انتخابات وجود دارد؟ در این خصوص یکی از منابع مطلع در اتاق بازرگانی به این نکته اشاره می کند که با توجه به اینکه دوره هیات رئیسه اتاق ایران ۴ سال است و پس از آن اعتبار هیات رییسه به پایان می رسد با این شرایط انتخابات جدید در خرداد ماه باید پایان یابد. با توجه به این اظهار نظر می‌توان گفت با توجه به اینکه انتخابات دوره نهم در خردادماه ۹۸ برگزار شده بود لذا اعتبار این دوره بر اساس قانون ۴ سال و حداکثر تا پایان خرداد ماه است و پس از آن این اعتبار به پایان می رسد.

اما به لحاظ قانونی چه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد؟ در این خصوص می توان به ماده 17 قانون اتاق بازرگانی اشاره کرد که مدت فعالیت و اعتبار هیات رییسه اتاق ایران را 4 سال در نظر گرفته است؛ با این شرایط امکان تاخیر در برگزاری انتخابات اتاق با اما و اگر روبرو است.

براساس شنیده‌ها از یک منبع مطلع در اتاق بازرگانی ایران، در این دوره تاکنون 42 نفر برای برای 7 کرسی هیات رییسه اتاق ایران ثبت‌نام کرده‌اند و با این شرایط می توان گفت در حال حاضر با ترافیک ثبت‌نام برای شرکت در انتخاب رییس اتاق روبرو هستیم. با توجه به زمان پایان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات هیات رییسه حالا باید منتظر تایید صلاحیت اعضای این فهرست باشیم.