به گزارش اکوایران، این منبع آگاه افزود: پیش از اظهار نظر حراست سمت نیز سه نفر از کاندیداها انصراف داده بودند. از میان افرادی که حراست صمت با آنها مخالفت کرده است. یک نفر انصراف داده و نفر دیگر اعتراض خود را به نظر حراست اعلام کرده است.

به گفته او احتمال دارد، فردا 38 نفر کاندید انتخابات شوند. چون نظر حقوقی اتاق ایران مبنی بر عدم پذیرش نظر حراست وزارت صمت است.

مدیر امور حقوقی اتاق بازرگانی در نامه‌ای به رئیس شورای نظارت بر انتخابات اتاق که پیش‌تر «اکوایران» منتشر کرده بود، اعلام کرده، ملاک عمل انجمن در انتخابات باید نظر وزارت اطلاعات باشد و نظر حراست صمت آن هم پس از زمان قانونی تعیین شده قابل اتکا نیست.  برهمین اساس انتخابات در زمان معین با حضور همه کاندیداها برگزار خواهد شد.

شنیده می‌شود، انجمن نظارت بر انتخابات در نامه‌های جداگانه به وزارت اطلاعات و شورای عالی نظارت بر اتاق ایران خواهان اعلام نظر در مورد نامه حراست وزارت صمت و نامه امور مالی حقوقی اتاق ایران شده است.  درضمن در همین نامه‌ها اعتراض فردی که با حضور او مخالفت شده نیز اعلام کرده است. 

برهمین اساس انجمن نظارت فردا 8 صبح جلسه‌ای بر اساس پاسخ‌های دریافت شده برگزار می‌کند و در همان جلسه اعلام نظر نهایی را صادر می‌کند.