به گزارش اکوایران، روسای اتاق‌های سراسر کشور در این بیانیه بر صیانت از آرای بخش خصوصی، ضرورت همدلی میان دولت، مجلس و بخش خصوصی در آستانه تصویب برنامه هفتم تاکیدکردند.

این فعالان اقتصادی بخش خصوصی ابراز امیدواری کردند که از رهگذر این تعامل، برنامه هفتم توسعه کشور به «سندی مثال‌زدنی در تبیین چارچوبی سازنده و پایدار برای تعامل بخش خصوصی و ارکان حکمرانی اقتصادی بدل شود.»

روسای اتاق‌های سراسر کشور  در بخشی از این بیانیه نیز با تقدیر از رویکرد نظام سیاسی کشور در فرآیند انتخابات اتاق بازرگانی اعلام کردند: انتخابات دوره دهم هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خط پایان ماراتن مشارکت‌جویی فعالان اقتصادی بخش خصوصی در انتخابات اتاق‌های سراسر کشور بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: فعالان اقتصادی بخش خصوصی سراسر کشور طی این فرآیند، نمایندگان و سخنگویان خود را برای تعامل سازنده با مدیران حاکمیتی و تأثیرگذاری بر سیاست‌های اقتصادی کشور معرفی کردند؛ و امروز با پایان رقابت‌ها، فصل تازه‌ای از کار و تلاش و همدلی میان فعالان اقتصادی و مدیران حاکمیتی اقتصاد ایران، در سطوح استانی و ملی، برای تحقق هدف مهار تورم و حمایت از تولید آغاز می‌شود.

روسای اتاق‌های استانی اعلام کرده‌اند: اقتصاد ایران، طی سال‌های طولانی، در اثر عوارض و آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها، با موانع و چالش‌های عمده چه در حوزه رفاه خانوار و چه در حوزه رشد تولید مواجه بوده است.

به باور آنها  در دو سال اخیر ، تغییر وضعیت رشد اقتصادی، گشایش در فضای ارتباطات اقتصادی، به‌ویژه با کشورهای همسایه و ...  بارقه‌هایی از امید و پنجره‌هایی به‌سوی فرصت‌های تازه را پیش چشم فعالان اقتصادی در بخش خصوصی گشوده است.

متن کامل بیانیه روسای اتاق‌های سراسر کشور و اسامی امضاکنندگان را اینجا مشاهده کنید.