به گزارش اکوایران: براساس داده‌های اعلام شده در بهار امسال «ذرت»، «سایر تلفن‌های هوشمند غیر مذکور»، «دانه سویا»، «روغن دانه آفتابگردان»، «برنج کاملا سفید شده»، «گندم معمولی» و «قطعات منفصله جهت تولید انواع اتومبیل سواری»، «جو به استثنای بذر»، «تراکتور با موتور بیستونی» و «موتوسیکلت ساخت داخل» عمده‌ اقلام اساسی وارداتی به کشور بوده‌اند.   

داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد بیشترین دلار صرف شده در بهار سال جاری به «ذرت» اختصاص یافته است، بطوریکه از مجموع 3 میلیون و 800 هزار دلار اختصاص یافته برای واردات 10 قلم کالای اساسی، کمی بیش یک میلیون دلار به این کالای اساسی اختصاص یافته است؛ که یک سوم کل هزینه صرف شده برای خرید 10 قلم کالا وارداتی اول را شامل می شود.

اقلام وارداتی در بهار

با توجه به داده های اعلام شده می توان گفت پس از «ذرت دامی» در بهار سال جاری «سایر تلفن‌های هوشمند غیر مذکور» دومین کالایی وارداتی است که بیشترین ارزش واردات را به خود اختصاص داده است. براساس داده‌ها ارزش اختصاص یافته به این کالا برای واردات برابر با 471 هزار دلار بوده است.

داده های اعلام شده همچنین نشان از آن دارد که «دانه سویا تراریخته» سومین کالای وارداتی در سال گذشته بوده که واردات آن افزایش آن قابل توجه‌ای داشته است. در این مدت حدود 600 میلیون تن به ارزش بالغ بر 446 میلیون دلار دانه سویا تراریخته وارد کشور شده است.

اما در جایگاه بعدی «روغن دانه آفتابگردان» قرار دارد. داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در بهار سال جاری 438 هزار دلار روغن دانه آفتابگردان وارد کشور شده که حجم آن برابر با 262 هزار تن بوده است.

اما ارزش «برنج کامل سفید شده» نیز در این مدت برابر با 381 میلیون دلار بوده که با توجه به آمارهای گمرک می‌توان گفت در این مدت 322 هزار تن برنج سفید در این مدت وارد کشور شده است.

کااااااللا