به گزارش اکوایران؛ در فهرست منتشر شده از سوی این وزارتخانه 25 کسب‌ و کار در میان کسب ‌و کارهایی پُر در خواست قرار دارند که با وجود اعلام اتصال آنها به این درگاه، هنوز مجوز آنها از این طریق صادر نمی‌شود.

اما پرسشی که در حال حاضر مطرح می شود این است که درگاه ملی مجوزها چیست؟ درگاه ملی مجوزها یا سایت مجوزها g4b. ir سامانه مجوزهای کسب و کار است که توسط وزارت اقتصاد با همکاری وزارت ارتباطات به منظور ارائه خدمات اینترنتی در حوزه دریافت مجوزهای کسب و کار ایجاد شده است تا به این طریق پروسه طولانی صدور مجوزها کوتاه شود.   به همین منظور، وزارت اقتصاد سامانه مجوزهای کسب و کار را راه اندازی کرد تا دریافت مجوز ساده‌تر شود. بدین ترتیب دیگر افرادی که قصد دریافت مجوز برای کسب و کار جدیدشان را دارند، نیازی به مراجعات حضوری متعدد به ادرات مختلف نخواهند داشت.

اما با وجود اینکه این درگاه در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ایجاد شده گزارش منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد نشان می‌دهد هنوز برخی از کسب و کارها به آن متصل نشده‌اند.

بر این اساس درگاه ملی مجوزها اعلام کرد: با وجود اتصال ۴۱۸۳ مجوز (۹۷ درصد مجوزهای موجود) به درگاه ملی مجوزها، اما ۲۵ کسب‌وکار پر درخواست با وجود اعلام قبلی اتصال آن‌ها، مجوزشان صادر نمی‌شود و علاقه‌مندان ورود به این کسب‌وکارها متأسفانه نمی‌توانند برای شروع فعالیت مجوز قانونی دریافت کنند.

با توجه به عدم تمکین برخی از کسب و کارها درگاه ملی مجوزهای کشور اعلام کرد که در اسرع وقت دستگاه‌های بی مبالات و قانون شکن را مجبور به تمکین قانون و صدور مجوز طبق شرایط اعلام شده کند تا بیش از این نتوانند حق سرمایه‌گذاران را ضایع کنند.

4582428