به گزارش اکوایران: جلسه شواری عالی نظارات بر اتاق بازرگانی،‌صنایع ، معادن و کشاورزی ایران صبح روز شنبه 7 مرداد در وزارت صمت برگزار خواهد شد و در این نشست گزارشات و اعتراضات پیرامون کیفیت برگزاری انتخابات اتاق و نیز نحوه تایید صلاحیت اعضا منتخب بررسی خواهد شد.

براساس شنیده‌ها در این جلسه حسین سلاح‌ورزی هم حضور خواهد داشت و شاید در این جلسه اتاق بازرگانی از سردگمی خارج شود.

در یک‌ماهی که حسین سلاح‌ورزی به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد هجمه‌های بسیاری به انتخابات اتاق وارد شد، بطوریکه برخی از سایت‌ها وابسته به دولت در این مدت اخبار بسیاری مبنی بر عدم صلاحیت انتخابات اتاق مطرح کردند و کار تا جایی پیش رفت که خبرگزاری رسمی دولت از استعفا رییس اتاق ایران خبر داد؛ اخباری که از سوی سلاح‌ورزی رد شد و او بارها اعلام کرد که به حضور خود در اتاق ادامه خواهد داد.    

حتی سلاح ورزی در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه نهادهای نظارتی صلاحیت شما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حضور در انتخابات تأیید نکرده‌اند‌ و چرا این موضوع را قبول نمی‌کنید؟ گفته بود مسئله قبول داشتن یا قبول نداشتن نیست، نکته‌ای که وجود دارد این است که ما یک قانونی در اتاق بازرگانی داریم و بر اساس آن آیین‌نامه‌ای موجود است، بر اساس این آیین‌نامه، مرجع نظارت بر انتخابات و برگزارکننده انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران مشخص است.

یکی دیگر از نکاتی که سلاح‌ورزی به آن اشاره کرد، حضور و سازوکار، برنامه زمان‌بندی و ارسال استعلام تعیین صلاحیت افراد نیز بر اساس این آیین‌نامه مشخص است، لذا من هیچ نامه‌ای مبنی بر رد صلاحیت از وزارت اطلاعات دریافت نکرده‌ام و  هیچ پاسخی به انجمن نظارت، بر اساس برنامه زمان‌بندی 10 روزه، توسط مرجع ذی‌صلاح که وزارت اطلاعات بوده، ارسال نشده است‌، خارج از این موعد قانونی، حراست وزارت صمت که مرجعی بی‌ارتباط است، نامه‌ای ارسال و در آن بیان کرد که طبق بررسی‌های این مرکز با سلاح‌ورزی مخالفت می‌شود.

اظهار‌نظری که به دفعات از سوی رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح شده اما نتوانسته مخالفان با انتخابات را قانع کند، حال باید دید که آیا جلسه روز شنبه به نفع اتاق تمام خواهد شد. 

14020431160043293280045810