به گزارش اکوایران، قیمت انواع میوه در بازار عمده فروشی تهران تا پایان روز 15 شهریور مشخص شده است. در این بازار به غیر از گیلاس تک دانه ، گیلاس صورتی و مشکی هم عرضه می‌شود. گیلاس صورتی بین 15 هزار تا 25 هزار تومان و گیلاس مشکلی 20 هزار تا 25 هزار تومان به فروش می‌رود. در این بازار گیلاس مشکی  ممتاز 35 هزار تومان است که 10 هزار تومان از گیلاس صورتی ممتاز ارزان‌تر است.

بعد از گیلاس و در رتبه دوم توت فرنگی قرار دارد.  قیمت توت فرنگی کرج از 40 هزار تومان شروع می‌شود تا 100 هزار تومان. با فاصله  کمی از  گیلاس و توت فرنگی، موز  قرار دارند. در بازار عمده فروشی موز اکوادور و موز هندی  با کف قیمتی 40 هزار تومان و 30 هزار تومان رقابت می‌کنند. حداکثر قیمت موزهم در این میدان 50 هزار تومان است.

آلبالو 45 هزار تومان

در بازار عمده فروشی تهران، قیمت هر کیلو آلبالو بین 25 هزار تا 35 هزار تومان است. قیمت آلبالو ممتاز هم 45 هزار تومان است که با شلیل شمس ممتاز برابری میکند . اما 5 هزار تومان ارزانتر  از شلیل شبرنگ ممتاز است. در این میدان سیب گلاب هم بین 20 هزار تا 42 هزار تومان است.

خیار 6 هزار تومان

قیمت خیار رسمی در بازار عمدده فروشی از 15 هزار تومان شروع می‌شود تا 28 هزار تومان. اما خیار گلخانه ای ارزانتر است بین 12 هزار تا 25 هزار تومان  عرضه می‌شود و خیار مینی اصفهان 6 هزار تا 14 هزار تومان بفروش می‌رود.

گلابی بیروتی

در بازار عمده فروشی گلابی بیروتی هم بین 30 هزار تا 90 هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت گلابی با هلو تفاوت فاحشی دارد  هلو بین 10 هزار تا 30 هزار تومان است. هلو ممتاز هم 35 هزار تومان عرضه می‌شود . قیمت هلو انجیری هم بین 15 هزار تا 50 هزار تومان است. قیمت هلو انجیری خیلی نزدیک قیمت زردآلو در بازار عمده فروشی است، در این بازار قیمت زردآلو بین 17 هزار تا 50 هزار تومان است.

سود میوه فروش‌ها چند؟

یکی از فروشندگان میوه فروشی سطح شهر به «اکوایران» گفت: اصولا بازار عمده فروشی قیمتش با قیمت مغازه‌های سطح شهر بین 35 تا 50 درصد فرق دارد و تفاوتش هم به محل فروش میوه فروشی بر می‌گردد.

او افزود: در حال حاضر کرایه حمل بار بین 10 تا 15 درصد هزینه‌های مغازه‌دار است و بقیه هزینه آب و برق مغازه است  و بعلاوه سودی که می‌برد.