به گزارش اکوایران؛فعالان اقتصادی معتقدند نامشخص بودن محل تامین ارز خودروهای واردتی و یکی از عمده مشکلاتی است که موجب شده تا روند ترخیص این دسته از خودورها با مشکل مواجه شود؛ مشکلی ظاهرا قرار است با مصوبه جدید برطرف شود.

علاوه بر تخصیص ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی روز گذشته دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت  واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرد واردکنندگان تلفن همراه از این به بعد می‌توانند از ارز حاصل از صادرات دیگران هم برای واردات موبایل استفاده کنند تا به این طریق واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار تسریع شود. البته نیمه سال گذشته نیز خبر از ورود تلفن‌های همراه بالای 600 دلار با ارز حاصل از دیگران به غیر از ارز حاصل از صادرات خود مطرح بود، اما مشخص چرایی اجرا شدن آن مشخص نشد. با این شرایط باید منتظر بود که آیا تصمیم مسیر جدید برای تامین ارز واردات خودرو اجرایی خواهد شد یا مصوبه هم بایکوت خواهد شد.

ارز صادرات کشاورزی برای واردت خودرو

 در این خصوص محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشستی با حضور مسئولان بانک مرکزی اعلام کرد، طی آخرین تصمیم دولت واردات خودرو یا قطعات آن با ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی میسر شد و در حال حاضر تمام صادرکنندگان می توانند ارز را به واردات خودرو خود یا دیگران اختصاص دهند.

این اقدان از سوی دولت و در کمیته ارزی صورت گرفته تا به این طریق زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و دانش بنیان، خدمات فنی، مهندسی و صنایع خلاق را به نحوی فراهم کرده که دغدغه فعالان اقتصادی رفع می شود.