اکوایران: وزیرجهادکشاورزی با اشاره به رشد دست اندازی به اراضی مرغوب و درجه یک کشاورزی از مدیرانش در استانها خواست برای کنترل تغییر کاربری اراضی تعاملشان را با مقامات قضایی بیشتر کنند. چون به گفته او از دست نیروی انتظامی کاری ساخته نیست.

به گزارش اکوایران، امروز محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در نشستی در وزارتخانه متبوعش با اشاره به وجود  ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در سراسر کشور گفت: فقط ۶ درصد کشاورزی ما مرغوب و درجه یک که در آنها هم بیشتر دست‌اندازی رخ می‌دهد.

او به اجرای احکام قضایی در تصرفات اراضی کشاورزی پرداخت و گفت: اجرای موفق احکام قضایی بستگی زیادی به تعاملات وزارت جهادکشاورزی و دستگاه قضایی دارد، اجرای چنین احکامی بدون پشتوانه قاضی و دادستان بسیار دشوار است و از دست دستگاه انتظامی هم کاری ساخته نیست از این رو با تعامل سازنده با قوه قضاییه، میزان احکام لازم‌الاجرای معطل مانده به سرعت کاسته خواهد شد.

او افزود: با همکاری سازمان ثبت اسناد و اراضی کشور از این پس با درج عنوان کاربری کشاورزی و ثبت و ضبط آن در اسناد مالکیتی، امکان تغییر کاربری به صفر میل خواهد کرد.

نیکبخت تاکید کرد: استان‌ها در رفع تداخلات به گونه‌ای قضاوت شود که کشاورز آسیب نبیند و خدشه‌ای هم به بیت‌المال وارد نشود.