به گزارش اکوایران؛ بر این اساس، شاهد کاهش  عوارض صادرات گندم  به ٤،٩٢٣ روبل، ذرت به ١،٦١٨ روبل و کماکان عوارض صادراتى صفر براى جو  خواهیم بود.

پس از جنگ روسیه و اوکراین، روسیه عوارض گمرکی صادرات غلات خود را به صورت هفتگی اعلام می کند تا به این طریق بتواند نظارت کامل بر بازار داشته باشد و کنترل قیمت را در اختیار گیرد.

قیمت غلات کاهشی شد

نگاهى کلى به آخرین تحولات و شرایط تاثیر گذار در بازار گندم نشان می‌دهد، بارندگی‌های اخیر در «آرژانتین» و «استرالیا» نگرانی‌های خشکسالی را کاهش داده و بر قیمت گندم تاثیر گذاشته است. قیمت قرارداد آتی گندم در بورس اروپا جهت قرارداد ماه دسامبر به دلیل بهبود شرایط آب و هوایی در این مناطق، همراه با عواملی مانند کاهش صادرات اروپا و برداشت فعال در «ایالات متحده» ٢.٧٦ درصد کاهش یافته است. انتظار می‌رود کیفیت گندم «آرژانتین» با بارندگی اخیر بهبود یابد، اما با توجه به چشم‌انداز سیاسی و اقتصادی، عدم قطعیت‌ها در مورد میزان عملکرد محصول و پتانسیل صادرات وجود دارد.

 برزیل به دلیل بارندگی های زیاد با مشکلات کیفی گندم خوراکى مواجه است که باعث شده برخی به فکر واردات از آرژانتین باشند. به طور کلی، قیمت گندم  در هفته قبل تحت فشار  بوده است که تا حدودى میزان صادرات از روسیه را کاهش داده است. بازار در «اتحادیه اروپا» و «ترکیه» بیش از حد اشباع شده است. علیرغم تعلیق های قبلی، بارگیری غلات از بنادر اعماق اوکراین ادامه دارد، با این حال تعلیق توافق کریدور غلات دریای سیاه به دلیل خطرات نظامی می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد.