به گزارش اکوایران؛ براساس گزارش شاخص مدیران خرید، بخش صنعت جهان در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح سه ماهه با عدد 48.8 نسبت به ماه  سپتامبر با عدد 49.2 و کمتر از میزان مرزی 50 گزارش شده است که چهاردهمین ماه متوالی کاهش و طولانی‌ترین رکود تاکنون محسوب می‌شود.

در بررسی شاخص مدیران خرید، اگر عدد شاخص بیش از ۵۰ باشد، نشان‌دهنده این است که اقتصاد از رکود خارج شده، اما اگر عدد شاخص زیر عدد ۵۰ باشد به معنی قرار گرفتن اقتصاد در مسیر انقباض و رکود است که با توجه به عدد به دست آمده در ماه اکتبر می‌توان گفت صنعت جهان در رکود قرار دارد.

تصمیمات ناگهانی چالش جدید فعالان اقتصادی + جدول

براساس این گزارش در ماه اکتبر تولید، برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت که امر نشان دهنده رکود بیشتر در سفارشات جدید است. از سوی دیگر فقدان تقاضا منجر به کاهش چشم انداز مثبت در بین تولیدکنندگان شده و خوشبینی به پایینترین حد در 11 ماه گذشته رسیده است.

با توجه گزارش منتشر شده این پرسش مطرح می‌شود که کدام کشورها بیشترین اثرگذاری را در شاخص مدیران خرید بخش صنعت رقم زده‌اند؟ براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در ماه اکتبر، کشورهای اروپایی «آلمان»، «فرانسه»، «هلند»، «لهستان»، «چک»، «اتریش»، «بریتانیا» و «ایتالیا»  سهم اصلی در کاهش تولید کارخانه‌های جهان داشتند.

اما این رکود تنها به کشورهای اروپایی مربوط نبوده و داده‌ها نشان می‌دهد، در آسیا نیز مقدار تولید به طور متوسط کاهش داشته، زیرا افزایش رشد در «هند» و بهبود اندک در «اندونزی» و «تایلند» با انقباض تولید در «چین» و «ژاپن» خنثی شد.

از سوی دیگر داده‌ها به دست آمده از گزارش مدیران خرید نشان می‌دهد ایالات متحده آمریکا برای دومین ماه متوالی افزایش ملایمی در مقدار تولید داشته است.