به گزارش اکوایران، بخشی از صادرات میگو بوشهر به چین و ژاپن انجام می‌شود و طبق نوشته یک رسانه محلی در کرمان،  صادرکنندگان میگو در استان بوشهر شاهد بازگشت کا نتینرهای یخچالدار میگوهای خود به دلیل آلودگی آنها با پساب انسانی هستند. 

به نقل از پیام ما، یک تولیدکننده و صادرکننده میگو اعلام کرد: شش کانتینر یخچالدار میگوی بسته‌بندی‌شده به چین صادر شد، همهٔ محصول بازگشت داده شد؛ چراکه آلودگی فاضلابی در آن پیدا شد، آن‌هم آلودگی ناشی از فاضلاب.

او که نخواست نامش فاش شود، افزود: فکر کنید که این محصول به چین و ژاپن صادر می‌شود که مثلاً استانداردهای مواد غذایی‌اش سهل‌تر از روسیه و اتحادیهٔ اروپاست. به ما گفتند مسیر جدید صادراتی برایمان باز می‌کنند. پرسیدیم به کدام کشورها؟ گفتند کشورهای اروپایی، روسیه، عراق، کشورهای حوزهٔ قفقاز. یعنی مسئولان نمی‌دانند که محصولی که چنین آلودگی‌ای دارد، هرگز بازار روسیه و اروپا خریدار آن نیست؟

او در ادامه ابراز نگرانی کرد که همین میگو باز پس فرستاده شده روانهٔ بازار داخل شود. این صادرکننده ادامه داد: متأسفانه ادارهٔ استاندارد یا وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی در ایران مانند چین و ژاپن برای مواد غذایی که پیر و جوان می‌خورند، سختگیری ندارد. سازمان شیلات و صنعت و معدن هم برایش ضرر مالی تولیدکنندگان مهم نیست. انگار همین که خبری درز نکند، برایشان کفایت می‌کند.