به گزارش اکوایران:  ماجرای تخلف چند میلیاردی چای دبش در آبان ماه در یکسری رسانه ها مطرح شد اما خیلی گسترده نبود. تا اینکه هفته گذشته  سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از این ماجرا منتشر کرد. سپس رسانه ها به ابعاد مختلف آن پرداختند. ماجرایی که در آن پای مدیران چندین دستگاه دولتی و چند بانک در میان است. ماجرای تخلفی که از دولت روحانی شروع و در دولت رئیسی ادامه یافته است.

البته در این میان مقامات دو دولت قبلی و فعلی دائم درحال تبرئه کردن خود هستند. برهمین اساس هم امروز محسن منصوری معاون اجرایی ابراهیم رئیسی در توجیه عملکرد دولت در این زمینه در جمع برخی دانشجویان گفت: ما دیر متوجه فساد چای دبش شدیم اما از لحظه‌ای که متوجه شدیم، برخورد کردیم. پرونده چای دبش به وزارت اطلاعات داده شد و سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضیه هم پیگیر موضوع هستند.

او افزود: آقای فرزین وقتی رئیس بانک مرکزی شدند ۱۰ روز بعد از انتصاب نامه می‌زنند که تخصیص ارز به چای دبش نامتعارف بوده است.

ویدئو از خبرگزاری دانشجو

 معاون اجرایی ابراهیم رئیسی در بخشی دیگری از اظهاراتش گفت: دولت آیت الله رئیسی دولت عکس یادگاری بگیر با هواپیمای وارداتی نیست، در همین دولت ۵۰ فروند هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم.