به گزارش اکوایران؛ کلاف انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران با گذشت 6 ماه هر روز پیچیده‌تر می‌شود و همچنان حواشی انتخابات 28 خرداد که منجر به انتخابات حسین سلاح‌ورزی به عنوان رییس اتاق ایران شده بود پایان نیافته است و هر روز شاهد انتشار اخبار جدید در این خصوص هستیم.

​13 نامزد برای یک کرسی

در آخرین اظهارات دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران هرچند اعلام کرده که انتخابات اتاق بازرگانی یکم بهمن برگزار می‌شود، با این حال او‌ از چهار احتمال برای تاخیر و یا عدم برگزاری انتخابات هم خبر داده است. جهانبخش سنجابی در این خصوص به خبرگزاری مهر گفته است از نظر روال قانونی (روی کاغذ) فعلا بنای قانونی برای تعویق انتخابات وجود ندارد. دبیر انجمن نظارت هر چند بر برگزاری انتخابات تاکید دارد، اما از چهار احتمال که می‌تواند انتخابات را به تعویق انداخته و یا متوقف کند هم خبر می‌دهد.

کلاف سردرگم انتخابات اتاق بازرگانی پیچده‌تر شد

اما این چهار احتمال شامل چه مواردی می‌شود؟ به گفته سنجابی، با ۴ احتمال می‌توان فرض را بر این گذاشت که انتخابات هیات رئیسه  به تعویق افتد. احتمال اول اینکه هیات رئیسه مسئولیت بپذیرد و مصوبه شورای عالی را اجرا کند؛ دوم اینکه دستگاه قضائی رای دهد و مصوبه شورای عالی را ابطال کند؛ سوم اینکه دستگاه قضائی رأی ندهد اما دستور توقف دهد که انتخابات فعلاً برگزار نشود و چهارم اینکه خود شورای عالی بخواهد دستور لغو یا اصلاح برگزاری انتخابات را ابلاغ کند که تا این لحظه هیچیک از این ۴ فرض برای انجمن محرز نشده است.

احتمالات مطرح شده از سوی دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران موجب شده تا برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران با اما و اگرهای بیشاری روبرو شود و همچنان برگزاری انتخابات مبهم باشد.