به گزارش اکوایران، از 15 اسفند سال جاری تا 22 فروردین سال 1403 قرار است نمایشگاه بهاره در تهران برگزار شود. محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران در این باره به «اکوایران» گفت: نمایشگاه بهاره سال جاری با محوریت کامل اتحادیه‎‌های صنفی و با کارشناسی قیمت، بازرسی و نظارت آن‌ها برگزار خواهد شد. همچنین از آنجایی که حفظ منافع اصناف نیز برای ما مهم ‎است، نرخ اجاره مناسبی برای غرفه‌ها در نظر گرفتیم چرا که با توجه به وضعیت بد اقتصادی تمام سود کسبه از فروش شب عید است.

او با توجه به اینکه برخی از مردم به عدم تفاوت قیمت‌ کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌‌های بهاره با مغازه‌های سطح شهر گله‌مند هستند، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته در برخی از غرفه‌ها این موضوع دیده می‌شد که کالا هم قیمت یا حتی در برخی موارد بالاتر از نرخ مغازه‌های سطح شهر بود اما در نمایشگاه بهاره سال جاری این وعده را به مردم خواهیم داد که اتاق اصناف نظارت کاملی بر قیمت کالاهای عرضه شده خوهد داشت و اجازه ورود هیچ‌گونه کالای بی‌کیفیتی داده نمی‌شود.

فرجی امیدوار است که در سال جاری با توجه به نظارت‌ها و عرضه محصولات با کیفیت شاهد حضور پررنگ مردم باشیم.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران همچون سایر اعضا این اتاق نسبت به برگزاری نمایشگاه‌‎هایی از سوی شهرداری و وزارت ارشاد  انتقاد کرد و  گفت: بی‌شک به دلیل شناخت کافی بازار، معیشت مردم و روند کار اصناف بهترین مرکز برای برگزاری این نمایشگاه‌ها اتاق اصناف و اتحادیه‌‎های صنفی است.

او تاکید کرد: نمایشگاه‌های بهاره باید توسط تولیدکنندگان و اصناف دارای مجوز برگزار شود، در نتیجه نمایشگاه‌هایی که توسط وزارت ارشاد یا شهرداری برگزار می‌شود، محلی برای حضور واحدهای مجوزدار صنفی یا تولیدکننده نیست.