به گزارش اکوایران، حسن درویشیان - رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور - با اشاره به مشکلات اخذ سفارش شرکت واگن پارس مپنا گفت: به دستور ریاست جمهور تولید انواع واگن و هر نیازی که در حوزه ریلی وجود دارد باید بین همه تولیدکنندگان کشور و به اقتضای توان تولیدکنندگان توزیع شود.

او افزود: طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آنها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و در کشور ضرورت واردات محصول وجود داشته باشد که در این صورت مجوز واردات مازاد امکان تولید داخل ارائه می‌شود.

درویشیان تصریح کرد: قول پیگیری موضوع واردات از سوی ما داده می‌شود و سعی داریم پیگیری منوط به نتیجه شود. دلایل و موانع وزارت نفت در زمینه ماده 12 به طور حتم پیگیری می‌شود تا موانع برطرف شود، ماده 12 قانون است و باید حتما اجرا شود.

به گفته درویشیان، برخی از استان‌ها و حوزه‌های کشور تقریبا به کارگاه تبدیل شده‌اند، یکی از این حوزه‌ها مسکن است که ادامه پروژه‌هایی که در دو سال و نیم گذشته به دلیل نبود سرمایه در گردش و موانع دیگر نیمه تمام و تعطیل باقی مانده بود در دست اجرا قرار گرفته است. حدود 7 هزار و 500 واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور با حدود 160 میلیارد تومان اعتبار احیا شده که به واسطه احیای این پروژه‌ها 150 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.