به گزارش اکوایران، تاکنون در کشور بیش از 600 تن خرما برای استفاده همه استان‌ها در ماه رمضان ذخیره شده است. از این میزان سهم تهران 100 تن خرماست. اما قیمت خرما امسال دقیق مشخص نیست چقدر است.

چندی پیش رئیس سازمان تعاون روستایی کشور ابراز امیدواری کرد که باتوجه به ذخیره بیش از 600 تن خرما برای ماه رمضان امسال، تعدیل قیمت‌ها رخ دهد و مردم مشکلی از این بابت نداشته باشند.

اما سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرده که  قیمت خرما در میادین شهرداری تهران 15 درصد زیر قیمت عرضه شده در سطح شهر است. مهدی بختیاری زاده تاکید کرد که تلاش می‌کنیم تا قیمت پایین‌تر از پروتکل ستاد تنظیم بازار باشد.

او در مورد وضعیت ذخیره میوه شب عید هم گفت: درحال حاضر در تهران میزان ذخیره میوه برای عرضه در میادین شهرداری 2 هزار و 500 تن سیب و هزار و 200 تن پرتقال است که این میوه ها از 10 اسفند ماه به تدریج در میادین عرضه می‌شوند.

طبق اعلام شهرداری تهران، بختیاری‌زاده ادامه داد: میزان عرضه مواد پروتئینی در حال حاضر افزایش پیدا کرده و در ایام نوروز نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد و به حد کافی عرضه انجام خواهد شد.