به گزارش اکوایران؛ تقریبا 7 سال است که به نام حمایت از تولید سیاست ممنوعیت واردات لوازم خانگی در دستور کار دولت قرار گرفته است. اما نتیجه این سیاست پس از 7 سال افزایش قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی است. موضوع رشد قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی را محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت اعلام کرده است.

هفته گذشته برادران از  رشد سهم کالاهای تقلبی بازار ایران خبر داد. او گفته بود در برخی از بازارها سطح عرضه کالاهای تقلبی 70 الی 80 درصد است. به گفته برادران تقلب از بازار لنت خودرو به لنت هواپیما و از شوینده به مواد غذایی گزارش شده است.

حالا معاون صنایع عمومی وزارت صمت در جدید اظهاراتش اعلام کرده  که در ماه های اخیر  قاچاق لوازم خانگی به صورت سازمان یافته قاچاق لوازم خانگی افزایش یافته و عرضه محصولات تقلبی رشد کرده است. 

به نقل از مهر او درباره قیمت لوازم خانگی در  یک سال گذشته قیمت لوازم خانگی افزایش نیافته است، افزود: با هماهنگی تولیدکنندگان تلاش کردیم که در قالب جشنواره‌های مختلف و با ارائه تخفیف نقدی و تسهیلات فروش و… زمینه را برای فروش بیشتر فراهم کنیم تا مردم کالاهای اصل با ضمانت بخرند و مجبور به خرید کالاهای قاچاق بدون ضمانت نشوند.