به گزارش اکوایران؛ اوایل سال جاری، کاهش عرضه برنج ایرانی رشد قیمت این کالای اساسی در بازار را به همراه داشت. این روند موجب شد تا دولت برای کنترل بازار ورود کند و با تدابیری مانند الزام برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به خرید برنج داخلی با قیمت مصوب، قیمت برنج در بازار متعادل شود. قیمت برنج در ایران به شدت به عرضه و تقاضا در بازار حساس است و کمبود تقاضا رشد عجیب قیمت آن در بازار را به همراه دارد؛ با توجه به روند بازار و به منظور کنترل قیمت انواع برنج سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اقدام به قیمت انواع برنج در میادین کرد.

براساس اعلام این سازمان قیمت هر کیلوگرم انواع «برنج دودی پر محصول» غیر تنظیم بازار  ۷۴ هزار تومان، «هاشمی» ۹۸ هزار تومان، «دم‌سیاه» ۹۸ هزار تومان، «شیرودی» ۷۳ هزار تومان، «طارم اصل» ۹۸ هزار تومان، «فجر» ۷۸ هزار تومان، «قهوه‌ای» ۸۳ هزار تومان، «معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …)» ۶۸ هزار تومان و «ندا » 48 هزار تومان به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر هر کیلو گرم نیمدانه پر محصول نیز ۳۵ هزار تومان و نیمدانه معطر ۵۳ هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

همچنین در بازار برنج‌های وارداتی غیر تنظیم بازار نرخ هر کیلو گرم «برنج پاکستانی» ۳۸ هزار تومان «هندی دانه بلند» هزار و 500 تومان تا ۵۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است.