به گزارش اکوایران؛ مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به برنامه ریزی گسترده برای عبور از اوج مصرف تابستان ١٤٠٣ گفت: ١٨٠ برنامه در ٦ محور با هدف تأمین پایدار برق در تایستان تدوین شده که شامل توسعه نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر است.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در بخش تجدیدپذیرها تا سال آینده ٥٤٠٠ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد و همچنین ارتقا و توسعه و رفع محدودیت‌های نیروگاه‌های موجود نیر در دستور کار قرار دارد. همچنین توسعه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی توسط صنایع بزرگ پیگیری می‌شود و پیش بینی می‌کنیم تا اوج بار ١٤٠٣ از این محل ١٧٠٠ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود. علاوه بر این موارد ٧٧ طرح عملیاتی در بحث احداث خطوط و پست‌های جدید انتقال نیرو در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر این کارهایی در زمینه پایش و کنترل شبکه سراسری هم در دست اقدام است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به برنامه‌ها در حوزه مدیریت مصرف گفت: در این حوزه نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و طرح پاداش مدیریت مصرف برای مشترکان خانگی در دستور کار قرار دارد. امسال در نظر گرفتیم که بخش تجاری هم به طرح پاداش مدیریت مصرف اضافه کنیم و برنامه‌های تشویق محور وزارت نیرو در سمت تقاضا در برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.