به گزارش اکوایران،  برآورد تحلیلگران بازار دام سبک و سنگین نشان می‌دهد، قیمت گوسفند زنده و به تبع آن گوشت گرم گوسفندی در آینده نزدیک رشد کند. در مورد گوشت گوساله داخلی هم پیش‌بینی مشابهی می‌شود. البته گفته می‌شود رشد قیمت گوشت گوسفندی بیش از گوساله باشد. 

بررسی‌های «اکوایران» نشان می‌دهد، درحال حاضر در میادین میوه و تره بار تهران، گوشت گوساله وکیوم روسیه، پاکستانی و قزاق و گوشت گوسفندی استرالیا، کنیا، آفریقای جنوبی و پاکستان عرضه می‌شود. اما هیچ گونه گوشت گوسفند و گوساله تازه داخلی عرضه نمی‌شود.

 افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در مورد پیش‌بینی رشد گوشت گرم گوسفندی گفت: با افزایش قیمت دلار و به دنبال آن بالا رفتن هزینه نگهداری و تولید دام سبک، قیمت گوشت گرم گوسفندی تولید داخل از بازه قیمتی ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان هم بیشتر شود. 

سیدمهدی میرزآمین، نائب رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی هم از افزایش قیمت گوشت گوساله در سال جدید خبر داد و گفت: این افزایش البته از ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تومانی بیشتر نبود اما گرانی گوشت گوسفند در سال جدید بیش از اینها بوده است.

 به نقل از ایلنا، طبق اظهارات صدردادرس هم، قیمت دام زنده سبک در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ تا حدود ۲۵۵ هزار تومان در هر کیلو پیش رفت در روزهای نوروز به ۲۶۰ هزار کشیده شد و اکنون نیز تا ۲۷۰ هزار تومان بالا رفته است. به نقل از ایلنا او  ادامه داد: گوشت گرم گوسفندی تا پایان سال گذشته در طیف قیمتی ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان در هر کیلو قرار داشت اما افزایش قیمت دام زنده به یقین به گرانی گوشت گوسفندی تولید داخل نیز می‌انجامد و قیمت‌ها از این طیف تجاوز می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در ادامه قاچاق دام در کشور گفت: قاچاق دام زنده به داخل و از داخل کشور به خارج همچنان برقرار است؛ روایت‌های رسیده حاکی از آنست که گوساله‌های زنده از پاکستان به ایران قاچاق می‌شود و گوسفندهای ایرانی هم از مرزهای شمال غربی به اقلیم کردستان قاچاق می‌شود؛ قاچاق دام سبک زنده از آب‌های جنوبی به خارج از ایران هم که همچنان به قوت خود باقی است.