کارگر که در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران، در نشستی با عنوان «نقش فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنعت پخش» در غرفه «گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد» حاضر شده بود، گفت: شرکت‌ها قبل از اینکه بخواهند سرمایه‌گذاری کنند باید نگرششان تغییر کند. اگر پذیرش تغییر و پذیرش تغییر از روش‌های استاندارد رخ ندهد؛ شرکت‌ها شکست خواهند خورد.

او با اشاره به الزام استفاده از تکنولوژی افزود: تغییر باید به بهترین شکل انجام شود. یعنی اگر در زمان درست و فرایند درست انجام نشود؛ این تغییر دوباره محکوم به شکست خواهد بود.

محمدجواد اتابکی مدیرعامل آپتایم هم در همین نشست تاکید کرد: به دلیل عدم رغبت سرمایه گذار برای سرمایه گذاری انبوه در بخش انبار بهترین راه ورود از انتهای زنجیره است.

او در بخشی دیگر گفت: البته اگر زیرساخت‌ها آماده نباشد، شرکت‌ها در مسیر تحول شکست خواهند خورد.

داریوش حشمت عضو هیات مدیره و معاون مالی اقتصادی پخش رازی نیز به هزینه‌های سرسام‌آور ورود به حوزه فناوری اشاره کرد و هزینه و فایده شرکت‌های پخش در جریان ورود تکنولوژی را سنجید.

به گفته اتابکی شرکت‌های پخش بدون اینکه بخواهند تغییر ساختار زیادی ایجاد کنند؛ فقط از طریق هوشمندسازی بخش توزیع می‌توانند ۲.۵ درصد از هزینه‌های کل شرکت را کاهش دهند.