به گزارش اکوایران؛ شاید اگر در شرایط فعلی از نگاه برخی فعالان اقتصادی حوزه دیجیتال تشکیل  یک وزارتخانه مستقل در حوزه فناوری می‌تواند به کسب و کارهای استارت آپی ایران کمک کند. اما افرادی همچون فرزین فردیس عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آن را رد می‌کنند. او در این باره به «اکوایران» می‌گوید: من به وزارتخانه مجزا برای این حوزه قائل نیستم و فکر می‌کنم چنین وزارتخانه‌ای فقط دردی بر دردها اضافه می‌کند. پیش‌بینی ما این است که اگر یک وزارتخانه مستقل برای این حوزه داشته باشیم از نظارت و اعمال محدودیت بقیه کاسته نمی‌شود و فقط یک محدودیت و نظارت خاص دیگر به موارد قبلی اضافه می‌شود.

فردیس می‌افزاید: یک قاعده در سطح بین‌المللی در قانون‌گذاری نظام‌هایی که حکمرانی موفق‌تری داشتند وجود دارد که اگر یک جایی قانون جدیدی می‌گذارند حتما قبلش یا هم زمان باید یک قانون دیگر را از رده خارج کنند تا دچار تعدد قانون و سردرگم نشوند. درباره موضوع وزارتخانه هم همین است. یک وزارتخانه جدید ایجاد شود چه خواهد شد؟ این وزاتخانه با معاونت‌ها و بخشنامه‌ها و هیات‌ها و ... به آن‌هایی که از قبل‌ داشتند دخالت می‌کردند، اضافه می‌شود. خیری در آن نمی‌بینم و فکر می‌کنم اتفاقا باید از آن‌هایی که دارند دخالت می‌کنند کم و تصمیم‌گیری‌هایشان را واحد و متحدالشکل با وزن منطقی و برابر کنیم.

او معتقد است: یک سری کارگروه داریم و روال این است که یک سری نهادهای نظارتی هم در این کارگروه‌ها حضور دارند و طبعا انتظارمان این است تا آن‌هایی که نگاه توسعه‌ای و ترویجی دارند پایشان روی گاز باشد و نظارتی‌ها هم کنترل کنند، اما برعکس می‌بینم نگاه غالب ترمز است و وزن متعادلی بین این دو نمی‌بینیم. یا باید در کارگروه وزن را متعادل کنیم و حرف آخر را یک نفر نزند و جمع تصمیم بگیرد یا اینکه از تعداد نظارت‌ها کم کنیم. در نهایت اینکه فکر نمی‌کنم وزارتخانه دردی از دردهای ما دوا کند، بلکه بدنه بزرگتر دولتی احتمالا موانع و سدهای بیشتری می‌سازد.