به گفته عبدالمهدی اسدی رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی: قبل از این نامه ما پیگیر این موضوع توسط دولت بودیم که بتوانیم آمار دقیق از واردات منتشر کنیم.

اسدی بیان کرد: یکی از شفاف‌ترین صنف‌ها، واردات تلفن همراه است که این شفافیت در شرکت‌های واردکننده موبایل وجود دارد. چون [موبایل] کالایی است که شناسه دارد، اما متاسفانه در دولت این شفافیت وجود ندارد.

او گفت: ما در حال حاضر نمی‌دانیم چند میلیون دلار صرف واردات تلفن همراه شده است. همچنین این شفافیت در مورد نحوه تخصیص ارز نیز وجود ندارد. برای همین ما به طور دقیق اطلاع نداریم که چه برندی چه سهمی از بازار دارد یا اینکه شرکت‌ها چه مبلغ وارد کرده‌اند. ما به شدت پیگیر هستیم که به آمار شفافی از واردات تلفن همراه چه از لحاظ برند چه ارزش دلاری و شرکت‌های واردکننده برسیم. ضمن اینکه قبلا این آمار در دولت دوازدهم به طور دقیق منتشر می‌شد.

او در مورد نحوه تخصیص ارز گفت: بالای ۱۵۰ روز است که به شرکت‌های ما ارز تخصیص داده نشده و بازار به لحاظ کالا کمبود دارد و بسیاری از شرکت‌های به دلیل شرایط نامطلوب مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.

اسدی ادامه داد: ما به عنوان انجمن تولیدکنندگان ایران پیگیر [برطرف‌کردن] ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ بودیم. این ممنوعیت به جز ضرر هم برای دولت هم برای مصرف کننده چیزی در بر ندارد و منافع ملی را به خطر می‌اندازد.