به گزارش اکوایران؛ تجربه سالهای اخیر نشان داده با روی کار آمدن هر دولتی فشارهای جدید و قوانین عجیب پیش روی فعالان اقتصادی بخش خصوصی وارد می‌شود. محمدرضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به «اکوایران» با تایید این موضوع گفت: این قوانین جدید و عجیب را واردکنندگان کالاهای آی‌تی دیدن اما این بار امیدواریم دولت چهاردهم به جای سنگ‌اندازی صدای بخش‌خصوصی را بشنوند و محدودیت‌ها را بردار‌د.  

او افزود: اگر آقای پزشکیان یک دهم از وعده‌های خود را که قبل از انتخابات وعده داده بود عمل کند کشور گلستان می‌شود. بی‌شک وعده‌ها جنبه اجرایی داشتند که ارائه دادند،‌ به نظر می‌رسد تنها عزم و پشتکار  برای عمل به آنها کافی است.

 فرجی تهرانی گفت: اعضای صنف آی‌تی در این سال‌ها بسیار مظلوم واقع شدند. دولتمردان هر بار با چالش‌های گوناگون  رو به رو می‌شدند مسیر را برای این فعالان صنف آی تی مسدود می‌کردند. این در حالی است که کالاهای آی تی دو وجه دارد و هم می‌توانند در بخش نظامی کمک‌کننده باشند و و هم در بخش آی‌تی.

او افزود: افراد فعال در این حوزه کالای مورد نظر را به  کشورهای مختلف ارسال می‌کنند تا در نهایت بتوانند ارسال به ایران را انجام دهند. 

به گفته فرجی تهران  در صورتی که ارتباط با سایر کشورها به خوبی پیش برود و بتوانند این واقعیت را ترویج دهند که این کالاها تنها جنبه پیشرفت علمی و زیر ساخت شبکه‌ای کشور را دارد دیگر لازم نیست برای واردات این دسته از کالا تنش‌های زیادی به فعالان این حوزه وارد شود.

او یادآور شد  امیدوارم دولت چهاردهم همان طور که گفته است صدای بی‌صدایان است جلسه‌ای را ترتیب دهد تا نقطه نظرات بزرگان صنف  آی تی را بشنود.