به گزارش اکوایران؛ تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی صنعتی و معدنی و پتروشیمی اخیرا نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نوشتند و در آن  از سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت (صمت) حمایت کردند. 

در نامه تشکل‌های امضاکننده حامی  وزیر پیشنهادی صمت  آمده است؛ تشکل‌های امضا کننده بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور و قریب به ۲۵ میلیارد دلار توان صادراتی کشور را نمایندگی می‌کنند. آنها در بخشی خواهان رای اعتماد نمایندگان به  اتابک شدند.

به گفته نویسندگان نامه، با توجه به نوع ساختار و مسئولیت‌های گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت سکان‌دار این وزارتخانه علاوه بر دارا بودن تخصص، تعهد، پاک‌دستی و مهارت‌های مدیریتی و فنی باید بتواند مسائل و پای‌بست‌های عدیده مرتبط با محیط کسب و کار و اقتصاد کشور را از طریق ارتباط همه‌جانبه با ذی‌نفعان بی‌شمار برطرف کند که لازمه این مهم همانا توان ارتباطی مؤثر با ذی‌نفوذان حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و حاکمیتی است.

نامه حمایت از اتابک

آنها اعلام کردند، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در شرایط حساس کنونی نیازمند وزیری ظرفیت‌ساز، توسعه‌گرا، تعامل‌گرا و دارای باور عمیق به بخش خصوصی و مردمی‌سازی بخش مولد اقتصاد کشور است.

در ادامه این نامه آمده است: تشکل‌های تخصصی - صنفی لیست پیوست با توجه به پیشینه اجرایی- مدیریتی اتابک، باور دارند نامبرده از ویژگی‌های مذکور برخوردار است و می‌تواند ان‌شاءالله در راستای اهداف برنامه هفتم نقش ویژه و مؤثری را ایفا کند؛ لذا از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که همواره یار و یاور بخش خصوصی بوده‌اند، تقاضا داریم با رأی اعتماد قاطع خود به ایشان، زمینه امید و نشاط در عرصه تلاش اقتصادی کشور را رهوار و فراهم سازند.