به گزارش اکوایران؛  غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی در اولین دیدارش با تشکل‌های بخش کشاورزی می‌گوید، وزارت متبوعش آمادگی سپردن برخی امور را به تشکل‌های کشاورزی دارد و به دنبال تصدی‌گری نیست و مسوولیت سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید می‌کند: ما آماده‌ایم صد درصد کار را به اشتراک بگذاریم و قول می‌دهیم مدافع تشکل‌ها باشیم. مناسبت‌ترین مسیر در واگذاری‌ها این است که هرگونه سود فعالیت‌ها، به تشکل‌ها و مردم برسد و آمادگی داریم در این مسیر با قدرت با تشکل‌ها همکاری کنیم.

نوری اعلام میکند: باید رانت‌ها حذف و فرصت‌ها به صورت یکسان در اختیار فعالان، تجار و بازرگانان قرار گیرد تا به اندازه توان و تلاش خود در مجموعه، پای کار باشند. 

نوری با اشاره به اهمیت امنیت غذایی می‌گوید: آنچه که می‌تواند به معنی واقعی کلمه امنیت غذایی را برای کشور به ارمغان آورد انجام امور فنی، دانش‌بنیان کردن کشاورزی و توسعه عمودی با ورود بیش از پیش علم و فناوری به  کشاورزی است.

او می‌افزاید: برای رفع محدودیت‌های عوامل تولید، راهی جز بهره‌وری نیست که با افزایش عملکرد، بهبود کیفیت دام، بهبود عملکرد محصولات در واحد سطح و ... میسر می‌شود.

نوری همچون سلف خود «خودکفایی» را به ویژه در تولید کالاهای اساسی، محور فعالیت‌های وزارت جهادکشاورزی قرار میدهد.

او می‌افزاید:  برای دستیابی به توسعه کشاورزی باید مزیت‌های نسبی را تقویت کرده، تراز تجاری‌مان را مثبت کنیم و در حفاظت از آب و خاک ملاحظات لازم را داشته باشم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که مبنای ما کشاورز-محوری است نه کشاورزی محوری، ادامه می‌دهد: تولید کننده برای ما مهم است چون با وجود اوست که تولید رقم می‌خورد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که امور کشاورزی باید به طور مشترک با تشکل‌ها و مردم انجام شود، می افزاید: ایجاد اعتماد محکم و قابل اتکا بین ما و بهره‌برداران، تشکل‌ها، ذی‌نفعان و ذی‌نقشان کشاورزی مورد تاکید است و بنا داریم صادقانه و دقیق با هم در این مسیر حرکت کنیم.

طبق گزارش وزارت جهادکشاورزی، نوری در مورد  بحث اصلاح ساختار در وزارتخانه معتقد است که  اصلاح ساختار متناسب با وظایف جدید و اقتضای زمان (IT و هوش مصنوعی) ضروری است و در این راستا به تدقیق آمار به شدت نیاز داریم. باید یک بار برای همیشه آمار بخش کشاورزی را دقیق کنیم که پایه‌ای برای برنامه‌ریزی‌ها در بخش باشد.