به گزارش اکوایران: محمدرضا بهرامن، نایب‌رئیس اتاق می‌گوید: در میان همه مسائل، تأمین منابع انسانی دغدغه مهم صنعت و معدن است.

او با بیان اینکه تأمین منابع انسانی دغدغه صنعت و معدن است، می افزاید: باید برای مدیریت این موضوع نسخه واحدی در اختیار داشته باشیم زیرا مدیریت در سرمایه انسانی نامطلوب است و قطعاً در آینده با چالش روبرو خواهیم بود.

نایب‌رئیس اتاق ایران می گوید: گذشته از  نقص مدیریت در منابع انسانی،  ناترازی‌های انرژی چالش مهم دیگر است. به گفته بهرامن اگر  در ابتدای زنجیره اگر مشکلات مرتبط مانند حمل‌ونقل و یا ناترازی انرژی حل نشود تا پایان زنجیره نیز این مشکلات باقی خواهند ماند؛ در بخش ماشین‌آلات با استانداردهای خاصی روبرو هستیم اما سوخت استاندارد برای آنها در کشور موجود نیست و باید سیستم ماشین‌آلات را تغییر داد.

او می افزاید: صنعت را باید از صفر تا صد دید و اگر بر آن مبنا تعاریف مشخصی نداشته باشیم سرمایه‌ها به هدر می‌رود.

بهرامن که در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» سخن میگفت؛ می افزاید:  بدون آمایش سرزمین تصمیم سازی در فولاد انجام می‌شود که خود عامل بازدارنده برای توسعه این بخش است.

رئیس خانه معدن ایران معتقداست: نگرانی برای اکتشافات نداریم بلکه برای عملیات اکتشافات نگرانی وجود دارد و متأسفانه موضوع مدیریت در سرمایه‌گذاری را جدی نمی‌گیریم.

طبق اعلام اتاق ایران و به گفته بهرامن ، برای اجرای برنامه هفتم توسعه در این زمینه به ۵۰ میلیارد دلار در بخش معدن نیاز هست و تأمین همه آنها نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

بهرامن می افزاید: تولیدات در بخش معدن مازاد است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و در شرایط موجود برای تحقق توسعه اقتصادی نیاز است که تمام موارد و مشکلات را عنوان کرد که تحریم مالی بزرگ‌ترین آسیب را در این حوزه وارد کرده است.

مصیبت صنعت؛ تعطیلات و بی‌برقی

امیر کشانی رئیس اتاق اصفهان درباره وضعیت برق صنایع می‌گوید: در حال حاضر صنایع ۳ روز برق ندارند، از طرفی برخی از روزها نیز که تعطیلی داریم و ازاین‌رو باید به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های حوزه انرژی کشور توجه شود.