به گزارش اکوایران؛  هفته نخست تیر ماه سال جاری بود که اعلام شد فروش طلای دست دوم ممنوع شد. پس از دو ماه دوباره خبر رسیده است ممنوعیت طلای دست دوم پابرجاست و حذف نشده است. این خبر را کیومرث امیریان رئیس کمیسیون تخصصی طلا اتاق اصناف اعلام کرد. این روزها اگرچه کماکان خرید و فروش طلای دست دوم ممنوع است. اما طلا فروشان آنها را در کشوی کانترهایشان دارند که درصورت تمایل مشتریان به  آنها بفروشند. 

با این حال  رئیس کمیسیون تخصصی طلا، جواهر، نقره اتاق اصناف ایران موضوع ممنوعیت فروش طلای دست دوم، تیر ماه ابلاغ شد منتهی جلساتی در مورد نحوه اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی در حال برگزاری است تا برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف مصوبات قانونی وجود داشته باشد.

 امیریان تاکید می‌کند: به اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های سراسر کشور ابلاغ شده که در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اخطارهای لازم را بدهند تا زمانی که نحوه اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی تعیین تکلیف شود.

به نقل مهر  امیریان می افزاید: تیم حقوقی اتاق اصناف ایران و وزارت صمت بابت نحوه برخورد با طلافروشان متخلف در حال برگزاری جلساتی به منظور دستیابی به یک جمع بندی نهایی هستند.