به گزارش اکوایران؛ پیش از این سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود ۲۵ شهریور، آخرین مهلت‌ استفاده از بخشودگی جرائم مالیاتی است، اما امروز رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید این مهلت خبر داد. براساس بخشنامه این سازمان، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ده میلیارد (۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف سی میلیارد (۳۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال برای هر سال یا دوره حسب مورد در صورت پرداخت کلیه بدهی مالیاتی تا تاریخ ۲۵ شهریور سال جاری به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شده بود که امروز این مهلت تا 29 شهریور تمدید شد.

سید محمدهادی سبحانیان، درخصوص تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی مودیان اعلام کرد: با توجه به استقبال گسترده و درخواست‌های متعدد مودیان به‌منظور تمدید مهلت پرداخت بدهی، مقرر شد بخشودگی جرایم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی تا ۲۹ شهریور تمدید شود.

وی افزود: همچنین بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی که مودی تا ۲۹ شهریورماه سال جاری از اعتراض خود صرف‌نظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی حداکثر تا ۲۰ اسفندماه سال جاری اقدام کند، تا ۱۰۰ درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می شود.

سبحانیان با بیان اینکه فرصت بخشودگی جرایم مالیاتی رو به پایان است، یادآور شد: به همه مودیان توصیه می‌ شود از این فرصت استفاده کرده و تا ۲۹ شهریورماه بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند.

نااااااااااامه