به گزارش اکوایران؛ امروز دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان توسعه تجارت به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمد تا نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی بشنود. او در این جلسه در  واکنش به نقدهای فعالان بخش خصوصی در مورد عرضه ارز صادراتی در نیما اعلام کرد که مخالف عرضه ارز در نیما از سوی صادرکنندگان و از سویی مخالف عرضه ارز به واردکنندگان از نیماست. 

دهنوی اعلام کرد نظارت بر بازگشت ارز صادراتی باید از نوع نظارت پسینی باشد. او تاکید کرد با نحوه نظارت  به شیوه فعلی مخالف هستم. باید نظارت کنونی که در فرایند صادرات انجام می‌شود، متوقف شود. به گفته دهنوی اکنون پیچ کنترل‌ها بیش از حد است. به رقم همه کنترل‌ها انجام شده رقم  رفع تعهدات 80 درصد است یعنی کنترل‌ها فعلی اثری بر بازگشت ارز حاصل از صادرات نداشته  است.

او از مخالفتش با محدودیت واردات نیز سخن گفت و اعلام کرد که  باید صادرات و واردات در امتداد هم رقم بخورد. دهنوی از تشکل‌های بخش خصوصی خواست هر کدام به صورت مجزا راهکار های توسعه صادرات در حوزه خود را به سازمان توسعه ارائه کنند.  دهنوی همچنین در مورد مخالفتش با سیاست اعمال سقف و سابقه هم صحبت کرد. 

او با توجه به نقد بسیاری از فعالان اقتصادی بخش خصوصی به موضوع روند برگزاری  نمایشگاه ها اعلام کرد به دنبال ارائه راهکارهای مناسب برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه ها هستیم. قطعا شفافیت و برنامه ریزی در دستور کار برگزاری نمایشگاه های آتی قرار خواهد گرفت.

دهنوی به نقد سامانه‌های مختلف از جمله سامانه جامع تجارت هم پرداخت و گفت برخی سامانه ها صرفا مخل تجارت هستند. او به اهمیت سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه تجارت هم اشاره کرد که باید بخش خصوصی به آن ورود کنند.

خبر درحال تکمیل است....