به گزارش اکوایران ؛ در این طرح مرغ منجمد با قیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزار تومان و تخم مرغ با نرخ مصوب شانه‌ای ۴۳ هزار تومان با خرید اینترنتی درب منازل مناطق ۲۲ گانه تهران تحویل می‌شود.

راه اندازی سامانه اینترتی برای توزیع مرغ منجمد در حالی صورت گرفته که در حال حاضر استارپ های توزیع و فروش محصولات غذایی بسیاری در کشور فعال هستند و از چنین امکانی برخوردار نیستند و این امکان وجود داشت تا به جای راه اندازی یک مرکز پایلوت جدید از امکانات موجود بهره برداری کنند. در این خصوص اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی می گوید: این سازمان از تمام طرح‌های کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی (استارتاپ‌ها) برای انجام توزیع کالاهای اساسی استقبال می‌کند.

ستاد تنظیم بازار هفته گذشته قیمت ۲۵ کالای اساسی را اعلام کرد. این ستاد هدف از این تصمیم را جلوگیری از قیمت‌گذاری سلیقه‌ای فروشندگان در بازار عنوان کرده، اما خیلی‌ها اعلام کردند قیمت‌گذاری دستوری به تولیدکننده ضربه زده و به کاهش عرضه کالاها منجر خواهد شد. با این حال سازمان مرکزی تعاونی روستایی، توزیع مرغ و تخم مرغ با قیمت دستوری را از طریق «بازرگام» که یک استارتاپ فروش آنلاین محصولات کشاورزی و وابسته به یکی از شرکت‌های تعاونی روستایی است از امروز آغاز کرده و وعده داده به زودی سایر اقلام از جمله توزیع برنج و روغن را هم از همین طریق عملیاتی خواهد کرد.

به گفته قادری‌فر، در این طرح، مرغ منجمد با قیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزار تومان و تخم مرغ با نرخ مصوب شانه‌ای ۴۳ هزار تومان با خرید اینترنتی درب منازل مناطق ۲۲ گانه تهران تحویل می‌شود. در گام نخست ۳۰۰ تن مرغ منجمد و همچنین ۳۰۰ تن تخم مرغ برای عرضه در تهران در نظر گرفته شده است، اما در گام بعدی تا اواخر آبان ماه عرضه این محصولات در کلان‌شهرهای دیگر نیز آغاز می‌شود و در نهایت در هفته نخست ماه آینده این عرضه در همه نقاط کشور که شبکه توزیع با معضل مواجه است انجام خواهد شد.

به گفته قادری‌فر در حال حاضر این عرضه استارتاپی فقط شامل مرغ منجمد و تخم مرغ است، اما به زودی عرضه سراسری کالاهای اساسی دیگر مانند برنج و روغن هم از همین طریق انجام خواهد شد. حتی در نظر داریم عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب را نیز در دستور کار قرار داده و از همان هفته نخست آذرماه آن را اجرایی کنیم.

قادری‌فر گفت: هدف از این اقدام حذف واسطه گری‌ها و رسیدن کالاهای اساسی با نرخ مصوب به دست مردم است و هیچ هزینه‌ای بابت حمل و نقل از خریداران دریافت نمی‌شود ضمن اینکه اگر مشکلی در کالای خریداری شده وجود داشته باشد امکان استرداد محصول وجود دارد.

او معتقد است: در حال حاضر محصول و کالاهای اساسی به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود و تنها مشکل نقص در شبکه توزیع است که دلال‌بازی‌ها اجازه نمی‌دهد این کالاها با قیمت مصوب به دست مردم برسد.