به گزارش اکوایران؛ پنجشنبه گذشته نشست تخصصی بررسی وضعیت و مشکلات فرایند مبارزه با قاچاق کالا و مسائل مربوط به اموال تملیکی با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان ذیربط برگزار شد و در این نشست عباس پوریانی «حاکم شرع» سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، از یک اتفاق عجیب در امور اداری این سازمان خبر داد و اعلام کرد واحد تحویل گیری در اموال تملیکی به کیلو است و این امر شامل تلفن همراه هم می‌شود. روش پیش گرفته در حالی اجرایی می شود که این شیوه در خصوص برخی کالا  قابلیت اجرا ندارد و باید شماره سریال آنها هنگام تحویل و فروش درج شود. حال به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، پس از آنکه «حاکم شرع» سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد که واحد تحویل گیری در این سازمان به کیلو است و به همین شیوع نیز تحویل داده می شود (این موضوع حتی شامل تلفن همراه می شود) از امروز دستور توقف فروش کیلویی کالاهایی مانند تلفن همراه را صادر کرد.

 در این خصوص امروز «حاکم شرع» سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با صدور دستوری اقدام به انتشار نامه ای کرد. براساس دستور صادره از سوی پوریانی درخواست فروش ۸۳ کیلوگرم تلفن همراه ملغی و به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده، درخواست مورد اشاره  به منظور اصلاح رویه و رفع نواقص اعاده شد.  

 در این دستور مقام قضایی، تاکید شده است، «برای مواردی نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و ...، نوع، مدل، سریال و نیز تعداد آنها باید بصورت واضح مشخص شود».

بدین ترتیب، با ورود دستگاه قضایی، فروش کیلویی و غیرحرفه‌ای کالایی مانند تلفن همراه که هر دستگاه آن با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایش، ارزش مالی جداگانه‌ای دارد، در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی متوقف شد.

گمرک