بایننس، صرافی بزرگ رمز ارز، هفته پیش اعلام کرد که دارایی‌های مشتریان در سه استیبل‌کوین رقیب پکس دلار (Pax Dollar -USDP) و ترو یو اس دی (TrueUSD – TUSD) کاربران خود را نهایتا تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۷ مهر ۱۴۰۱) به بایننس دلار (BUSD) تبدیل می‌کند.، تا به گفته این شرکت "لیکوئیدیتی و کارایی سرمایه برای کاربران را افزایش دهد"

در نتیجه این اقدام عجیب، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان اعلام کرد که معاملات اسپات، آتی و مارجین با جفت های USDC، USDP و TUSD را حذف خواهد کرد.

بایننس در یک پست وبلاگی نوشت: " در برداشت موجودی برای کاربران اختلالی بوجود نمی آید و کاربران همچنان می توانند تا وجوه خود را در USDC، USDP و TUSD با نسبت ۱: ۱ بر اساس BUSD خود برداشت کنند."

شرکت ۹ میلیارد دلاری Circle ، توسعه دهنده رمزارز USDC ، که حمایت شرکت های BlackRock، Fidelity،  FTX و Accel را با خود دارد، ممکن است از این طریق متضرر شود.

USDC با مارکت کپ بیش از ۵۰ میلیارد دلار، دومین استیبل کوین بزرگ است.

براساس داده های CoinMarketCap، استیبل کوین ها در معاملات به ارزش بیش از 5.5 میلیارد دلار در روز مورد استفاده قرار میگیرد.

BUSD، استیبل کوین بایننس، در حال حاضر مارکت‌کپ ۱۹.۳ میلیارد دلاری دارد.

براساس گزارش CoinMarketCap حجم معاملات روزانه این شرکت اکنون با بیش از ۵۶ درصد افزایش به بیش از ۶.۵ میلیارد دلار رسیده است.