به گزارش اکوایران، در حالی که حدود سه ماه است که از تشدید فیلترینگ و فیلتر شدن پلتفرم‌های مختلف بویژه اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گذرد و پس از آن مسئولان حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را مطرح کردند، امروز وزیر ارتباطات آخرین آمار کاربران فعال ماهانه تا نیمه آذر 1401 را اعلام کرده است؛ آماری که مطابق معمول حاوی اعداد و ارقامی نجومی است!

براساس اعلام عیسی زارع‌پور، کاربران فعال روزانه پیام‌رسان روبیکا ۱۵.۲، ایتا ۹.۲ میلیون، پیام‌رسان بله ۳.۳ و سروش پلاس ۳.۵ میلیون است.

همچنین، طبق آمار وزیر ارتباطات، تعداد کاربران فعال ماهانه پیام‌رسان روبیکا، ۳۵، ایتا ۱۵.۲، بله ۹.۸ و سروش پلاس ۸.۱ میلیون نفر است.

بر این اساس، طبق روایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر به صورت روزانه در این چهار پیام‌رسان داخلی فعال هستند. او می‌گوید «کسی به دنبال محدود شدن اینترنت نیست و می‌توانیم پلتفرم‌های بین‌المللی داشته باشیم.»

براساس گزارش ایرنا و طبق اظهارات زارع‌پور، با دیجیتال شدن تمام امور و زندگی بشر، هر کشوری که دارایی دیجیتال نداشته باشد، مستعمره خواهد شد.

آمار کاربران فعال

 

زارع‌پور همچنین درباره قیمت اینترنت، گفته «تعرفه اینترنت اپراتورها از سال ۹۶ و تلفن ثابت از سال ۹۰ تغییر ویژه‌ای نکرده که منجر به ورشکست شدن آن‌ها در بلندمدت می‌شد و نیازمند تغییر بود، اما افزایش تعرفه اینترنت به نسبت افزایش حقوق و درآمد ناچیز بوده است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرده که پیامک‌های ارسالی از سوی مردم را شخصاً رصد و پیگیری می‌کنم و شماره‌ای که در اختیار مردم قرار دادم برای اقشاری بود که اساساً به اینترنت دسترسی ندارند.

به گفته زارع‌پور، یکی از مهمترین مشکلات مخابرات افزایش نیافتن تعرفه‌ها همزمان با افزایش هزینه است و در طول سالیان گذشته سوءمدیریت‌هایی صورت گرفته که باید اصلاح شود. او گفته «اگر مخابرات مشکل هزینه و حقوق کارکنان خود را حل نکند، مردم ضرر خواهند کرد. مخابرات مانند خاکی بستر رشد اپراتورها است و تمام تلاشم را خواهم کرد تا این شرکت را نجات دهم.»

صحبت‌های زارع‌پور در حالی مطرح می‌شود که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، کمک‌هایی مانند وام پنج میلیارد تومانی، پهنای باند مناسب و فضای هم مکانی به صورت رایگان ارائه و کاهش تعرفه مصرف دیتا به یک سوم تعرفه اینترنت برای پلتفرم‌های داخلی انجام شده است.