به گزارش اکوایران، سجاد عباسی فشمی - دبیر رویداد اینوتکس 2023 - با اشاره به مشارکت 450 مجموعه در نمایشگاه امسال گفت: گروه صنعتی انتخاب، مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام و پاویون کشور روسیه از بزرگترین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه اینوتکس 2023 هستند.

به گفته وی، گروه صنعتی انتخاب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور با حضور در نمایشگاه، نیازهای فناورانه خود را در نمایشگاه ارائه خواهد کرد.

عباسی با اشاره به پیش‌بینی بازدید بیش از یکصد هزار نفری از نمایشگاه اینوتکس 2023 گفت: علاوه بر تغییرات ظاهری در نمایشگاه، اولین رویداد بین‌المللی تأمین مالی نوآوری و فناوری با عنوان «فینوتکس» نیز امسال برگزار خواهد شد و از برترین‌های حوزه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری تقدیر خواهد شد.

وی درباره استیج‌های نمایشگاه اینوتکس 2023 نیز گفت: امسال سه استیج در حوزه موضوعات عمومی کسب‌وکارها از جمله شرایط فعلی استارتاپ‌ها، شرایط شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری، حوزه آینده فناوری در حوزه‌های هوش مصنوعی، دیجیتال و... و نیز حوزه قوانین مرتبط با حوزه دانش‌بنیان از جمله قانون جهش تولید دانش‌بنیان و محدودیت‌های اینترنتی برگزار خواهد شد.

عباسی فشمی، تأمین مالی جمعی را یکی دیگر از بخش‌های مهم نمایشگاه اینوتکس 2023 عنوان کرد و افزود: در بخش تأمین مالی جمعی، سه طرح استارتاپی تضمین‌شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود و 50 میلیارد تومان جذب سرمایه این استارتاپ‌ها توسط مخاطبان اینوتکس تأمین مالی جمعی خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کشورهای عضو سازمان D8 و همچنین روسیه در نمایشگاه اینوتکس امسال گفت: در رویداد اینوتکس شاهد برگزاری مراسم اختتامیه رویداد کنز نیز خواهیم بود. در این رویداد بیش از 30 کشور طرح‌های خود را ارائه داده‌اند که پس از بررسی‌ها توسط بنیاد مصطفی، برگزیدگان این رویداد در روز پایانی اینوتکس 2023 معرفی و تقدیر خواهند شد.

دبیر اینوتکس 2023 ادامه داد: با توجه به همزمانی نمایشگاه اینوتکس با نمایشگاه ایران اکسپو، تبادل مخاطب با این نمایشگاه نیز انجام خواهد شد و هیأت‌های تجاری از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. همچنین، نمایندگانی از سفارت‌های کشورهای مختلف از اینوتکس 2023 بازدید خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2023 طی روزهای 19 تا 22 اردیبهشت امسال از ساعت 10:00 تا 18:00 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد نیز حامی اصلی رسانه‌ای این نمایشگاه است و در غرفه 803 از سالن 8 اینوتکس 2023 میزبان حضور مهمانان و بازدیدکنندگان خواهد بود.