به گزارش اکوایران؛ رضا انتصاری، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان اظهار کرده که بر اساس بخشنامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخورد با عرضه گوشی برند آیفون سری ۱۴و ۱۵ با توجه به عدم واردات قانونی این دو مدل در تمام رویه‌های تجاری و مسافری و پستی در دستور کار قرار گرفت.

براساس اظهارات انتصاری، بسیاری از سریال‌های گوشی‌های آیفون ۱۴ وارد شده ثبت گمرکی نشده و از نظر قانونی قاچاق محسوب می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان تصریح کرده که در این راستا حتی ورود این گوشی به صورت مسافری ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود، بنابراین عرضه این گوشی در فروشگاه‌ها و مراکز توزیع ممنوع است.

به گفته انتصاری، همچنین دستگاه‌هایی که به آنتن‌دهی گوشی‌های رجیستر نشده همانند «دانگل‌های آی‌کاس» نیز قاچاق محسوب شده و عرضه آن ممنوع است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان افزوده، بر این اساس عرضه این دستگاه‌ها ممنوع بوده و جمع‌آوری گوشی‌های برند آیفون از سری ۱۴ و ۱۵ و دستگاه‌های کمک کننده به دور زدن رجیستر این گوشی‌های در استان گلستان آغاز شده است.

آنطور که انتصاری به فارس گفته، تمام دستگاه‌های ذی‌صلاح دستور برخورد با عرضه گوشی‌های قاچاق را دریافت کرده و تمامی عرضه‌کنندگان این کالاهای قاچاق توسط کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی شده است و با این افراد برخورد خواهد شد.