به گزارش اکو ایران این دو شرکت با همکاری دانشگاه سینگ‌هوا و شرکت تحقیقاتی کرنت، مدعی ساخت اولین شبکه اینترنتی «پایدار و مطمئن» جهان با پهنای باند 1.2 ترابیت در ثانیه هستند که چندین برابر سریع‌تر از اینترنت‌های معمولی در سراسر جهان است.  دانشگاه سینگ‌هوا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که دوره آزمایشی از 31 جولای آغاز شده و این شبکه آزمایش‌های متعددی را برای تایید گذارنده است.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، سینگ‌هوا،  که دانشگاه رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ است، این پروژه را به‌عنوان صنعتی که برای اولین بار کاملاً بر پایه فناوری‌های داخلی ساخته شده است، وصف می‌کند و در بیانیه‌اش به هوآوی اعتبار برجسته‌ای داده است. این شرکت چینی در ماه آگوست با عرضه یک گوشی هوشمند 5G با پردازنده پیشرفته ساخت چین، موجی به راه انداخت و جشنی الهام بخش در دولت چین و رسانه های اجتماعی ایجاد کرد. این رویداد همچنین بحث هایی را در واشنگتن برانگیخت در مورد اینکه آیا دولت بایدن در تلاش برای مهار دستاوردهای فناوری چین به اندازه کافی پیش رفته است؟

بر اساس گزارش پایگاه خبری شینهوا،  این شبکه « بر اساس فناوریهای کلیدی بومی چینی کار می‌کند.»

با این حال هیچ رسانه خارجی تا به این لحظه صحت این ادعاها را تایید نکرده است. در ماه فوریه، نوکیا  اعلام کرده بود که به سرعت 1.2 ترابیت تحت یک شبکه فیبر نوری 118 کیلومتری در اروپا دست یافته است.